Top 10 anak lembu senaman

Top 10 anak lembu senaman

Anak lembu senaman memainkan peranan penting dalam otot anak lembu anda berfungsi dengan betul. Diletakkan di atas kaki kawasan belakang yang lebih rendah – otot anak lembu dianggap sebagai tidak boleh diketepikan untuk meningkatkan kesihatan anda secara keseluruhan fizikal, dan melibatkan kedua-dua kumpulan utama otot gastrocnemius tersebut dan otot soleus, kedua-duanya adalah bertanggungjawab ke atas apa-apa jenis gerakan yang berkaitan dengan anda lebih rendah kaki serta kaki. Walau bagaimanapun, anak lembu otot dapat berfungsi dengan berkesan hanya jika mereka sihat dan kuat. Inilah pentingnya latihan anak lembu. Antara manfaat luar biasa anak lembu senaman ialah pergerakan aerobik yang dipertingkatkan, lebih baik kelajuan dan ketangkasan, mengurangkan impak semasa melompat atau berlari, pengurangan ketidakselesaan yang berlaku semasa tempoh, dan mengurangkan tekanan. Diperbincangkan dengan lebih lanjut dalam artikel ini adalah latihan atas anak lembu.

Berdiri anak lembu meningkatkan

Langkah ini adalah berkesan bagi memastikan fungsi yang gastrocnemius dan otot soleus. Berdiri anak lembu menimbulkan dapat dilakukan di mana-mana langkah. Walau bagaimanapun, untuk hasil yang terbaik, ia akan lebih baik jika anda boleh melakukannya atas mesin kemudahan gim/kecergasan.

Tempat duduk anak lembu meningkatkan

Anak lembu tempat duduk yang menimbulkan direka khas untuk meningkatkan prestasi otot soleus, yang terdiri daripada jenis yang saya perlahan twitch gentian otot. Pergerakan yang terlibat dalam aktiviti ini dianggap cemerlang untuk nada dan membentuk otot-otot anda anak lembu. Sebelum memulakan latihan ini, ia adalah penting untuk memastikan bahawa anda menggunakan mesin yang kanan dan berat badan yang sesuai untuk menjalankan jumlah wakil yang dipilih.

Latihan bola anak lembu meningkatkan

Membangkitkan anak lembu senaman bola adalah salah satu yang paling selesa serta cara-cara yang paling mudah untuk memperkukuhkan dan membangunkan betis anda. Ia boleh dilakukan di rumah, dan semua yang anda perlukan untuk melakukan senaman ini adalah bola senaman.

Anak lembu senaman dengan berat

Langkah ini menggalakkan untuk otot-otot yang anak lembu, kuat dan sihat. Pertama sekali, duduk di atas kerusi atau bangku yang sementara mengekalkan kaki anda terus atas lantai. Memegang berat dalam apa-apa cara bahawa ia perlu diletakkan di peha. Menaikkan jari kaki anda sedikit dari lantai. Mengekalkan ini untuk satu hingga dua minit.

Satu pusingan Swiss bola menimbulkan anak lembu

Ini masih belum lagi senaman untuk mengukuhkan otot anak lembu. Ia boleh dilakukan menggunakan bola Swiss dan dumbbells dua. Letakkan bola Swiss di dinding, dan kemudian terus dada anda terhadapnya. Sebagai langkah seterusnya, kekalkan dumbbell yang dalam tangan setiap. Kemudian perlahan-lahan angkat satu kaki dan turun lebih rendah anda.

Plyometrics

Besar senaman untuk membina otot anak lembu serta membangunkan kekuatan letupan, pliometrik bersenam adalah berdasarkan prinsip keanjalan otot. Walau bagaimanapun, program bersenam ini tidak disyorkan untuk pemula.

Sukan

Semua sukan dengan sprinting serta mengubah pergerakan dianggap sangat baik untuk membina di betis. Antara latihan yang berkesan untuk membina dan mengukuhkan anak lembu otot ialah angkat berat, bola sepak, Tenis, bola sepak dan trek dan padang.

Aktiviti-aktiviti yang menegak

Menjalankan aktiviti-aktiviti yang menegak seperti Kembara, mendaki tangga dan berjalan atas Bukit dianggap sangat berkesan untuk membina dan menguatkan otot anak lembu. Kedua-dua gastrocnemius dan soleus akan menguncup dengan ketegangan yang lebih besar dalam aktiviti-aktiviti yang menegak, yang seterusnya adalah bersamaan dengan berat badan anda beberapa kali.

Berbasikal

Berbasikal juga adalah cara yang terbaik untuk membangunkan otot anak lembu, kerana ia membolehkan gastrocnemius dalam dan yang soleus untuk bekerja bagi tempoh lebih lama.

Hadapan Lunge Bent

Ini anak lembu senaman perlu dilakukan menggunakan pemberat. Pertama sekali, tahan berat dan membawa ia ke arah bahu. Kemudian, langkah ke arah hadapan dalam postur yang serna sambil sedikit lenturan pinggang anda. Kembali kepada kedudukan permulaan untuk meneruskan proses yang sama dengan satu lagi pusingan.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *