Terima kasih – berhenti mengambil segala-galanya untuk diberikan

Terima kasih – berhenti mengambil segala-galanya untuk diberikan

Semua orang tahu bagaimana untuk menikmati percutian. Terutamanya apabila kita mengembara di luar negara, kita membuka mata kita untuk melihat tapak baru dan citarasa kami bersedia untuk menikmati jenis makanan yang baru. Ia adalah mudah untuk menghargai segala-galanya apabila kita berehat dari kerja kami dan persekitaran kami biasa. Tetapi kita semua pulang ke rumah selepas bercuti dan ini bermakna kembali kepada rutin dan tugas seharian. Kami wujud sehari-hari, kita cenderung untuk mengambil untuk diberikan apa yang kita sudah miliki dan kita cenderung menghargai hanya apa yang baru (seperti membentangkan hari jadi, kejutan). Ia tidak menghairankan bahawa terdapat begitu beberapa detik-detik bahagia dalam kehidupan kita. Walau bagaimanapun, Terdapat cara untuk mengubah dan membuka kunci potensi kami untuk mencari kegembiraan dalam setiap saat. -cara terima kasih.
“Terima kasih membuka kenyang kehidupan. Ia berubah menjadi apa yang kita ada cukup, dan banyak lagi. Ia bertukar penafian ke dalam penerimaan, huru-hara untuk memerintahkan, kekeliruan kepada kejelasan. Ia boleh menjadikan hidangan suatu pesta, rumah ke rumah, orang yang tidak dikenali menjadi rakan. Terima kasih akal kami yang terdahulu, membawa keamanan untuk hari ini, dan mencipta visi untuk esok.
~ Beattie melodi

Terima kasih definisi bermaksud keadaan yang berterima kasih atau bersyukur di mana kita akan menghargai faedah yang diterima.

Menyatakan kesyukuran
Kami mengucapkan penghargaan oleh mengucapkan terima kasih kepada orang lain dalam perkataan dan juga lebih-lebih lagi dengan perbuatan kami. Apabila kita terima seseorang kita Memperkasakan mereka dan diri kita sendiri. Kita mengiktiraf nilai mereka kepada kami dan mencipta kegembiraan. Bagaimana kita rasa tentang kami yang terdahulu (kepuasan atau kepahitan) bergantung pada kenangan kami. Lebih banyak kita dapat menemukan dalam hidup untuk merasa berterima kasih kira-kira lebih kita meningkatkan kepuasan hidup kami. Terima kasih adalah pemangkin yang meletakkan tenaga yang positif dalam hidup kita dan meningkatkan kenangan kami baik tentang masa lalu; intensiti dan kekerapan mereka. Apabila kita mula berasa bersyukur, kita mula untuk melihat berapa banyak kegembiraan yang kita Sekat dengan mengambil segala-galanya diberikan. Apabila kita yang terlalu mementingkan diri sendiri atau merasa mangsa, kita tidak boleh menunjukkan atau rasa penghargaan dan memotong diri kita dari orang lain.

Penyelidikan oleh dua ahli psikologi Dr Emmons dan McCullogh, menunjukkan bahawa orang-orang yang selalu disimpan untuk diari kesyukuran adalah lebih peka, bertenaga, yakin, empathetic dan sihat dan membuat kemajuan besar dalam mencapai matlamat peribadi mereka daripada orang-orang yang disimpan untuk diari peristiwa kehidupan yang biasa.

Berikut adalah beberapa contoh perkara-perkara yang kita boleh rasa bersyukur:

* Kami ibu-bapa yang memberi kita Hadiah kehidupan
* Kami keluarga dan rakan-rakan
* Kami guru-guru dan semua orang yang mengajar kita pelajaran hidup
* Kami masyarakat, negara dan budaya
* Alam semula jadi dan keindahan alam sekitar kita
* Setiap hari dalam hidup kita boleh menikmati dalam Kesihatan yang baik
* Kami cabaran atau masalah: interpretasi akan membolehkan kami untuk bertumbuh sebagai manusia

John F. Kennedy berkata
“Seperti kita mengucapkan penghargaan, kita mesti Jangan sekali-kali lupa penghargaan tertinggi itu tidak menyebut kata-kata, tetapi untuk hidup dengan mereka.”

Boleh Thankful (sumber tidak diketahui)

Bersyukur bahawa anda sudah tidak mempunyai segala-galanya yang anda inginkan,
Jika anda lakukan, apa yang ada akan melihat ke hadapan?

Bersyukur apabila anda tidak tahu sesuatu
Ia memberikan anda peluang untuk belajar.

Bersyukur bagi masa yang sukar.
Pada masa-masa tersebut anda berkembang.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *