Tepat bagaimana dan mengapa meditasi kerja: frekuensi gelombang otak

Tepat bagaimana dan mengapa meditasi kerja: frekuensi gelombang otak

Bagaimana dan mengapa meditasi berfungsi

Banyak kajian telah menunjukkan manfaat meditasi. Tetapi bagaimana dan mengapa ia berfungsi? Untuk menjelaskan bahawa kita perlu untuk bercakap sedikit tentang otak. Otak terdiri daripada berbilion-bilion sel-sel otak yang dipanggil neuron. Neuron ini menggunakan elektrik untuk berkomunikasi antara satu sama lain. Sebilangan besar neuron yang berkomunikasi sekaligus menghasilkan sejumlah besar aktiviti elektrik di dalam otak. Aktiviti elektrik ini juga dikenali sebagai corak itu ilham. Kelajuan itu ilham yang dipanggil tahap; yang diukur dalam Hertz.

Hari masuk dan hari keluar, 24 jam sehari neuron ini akan menembak kira caj elektrik yang bercakap antara satu sama lain dan memberikan arahan badan kami. Corak otak ini berkait rapat dengan fikiran kita, emosi kita dan fungsi badan kita.

Berani gelombang frekuensi telah dibahagikan kepada empat peringkat:

Beta (14–30 Hz sesaat) ini adalah kesedaran waking biasa. Ini adalah keadaan yang berkaitan dengan kecergasan yang normal seperti kita pergi tentang hari kami. Tahap beta yang paling tinggi adalah berkaitan dengan kebimbangan, ketakutan, disharmony dan kemarahan.

Alpha (9– 13 Hz sesaat) ini adalah suatu keadaan berehat. Saya tidak bercakap tentang plumping di hadapan TV. Ini adalah sebuah negara yang lebih mendalam yang merehatkan. Tahap ini adalah sering dikaitkan dengan mengelamun atau keadaan sebelum tidur atau mengantuk dalam sebelum bangun. Ini adalah tumpuan yang santai dan keadaan berkhayal cahaya. Di negeri ini di bawah sedar boleh mula dicapai. Ini adalah tahap di mana peningkatan pembelajaran berlaku. Alpha adalah peringkat kita mencapai semasa meditasi. Ketika ini tahap Ikrar dan visualizations boleh diperkenalkan semasa meditasi yang boleh sampai ke tahap bawah sedar otak kita. Alpha adalah apabila minda Tempahan terbuka kepada cadangan dan pengaturcaraan yang subjektif. Pengaturcaraan yang boleh dilakukan untuk bawah-sedar di alpha adalah hampir perkara yang sama seperti tidak hypnosis tetapi apabila memohon cadangan dengan gelombang alpha otak anda yang memberi pengaturcaraan.

Theta (4-8 Hz sesaat) ini adalah keadaan dreaming. REM atau rapid eye movement, berlaku semasa negeri ini. Terdapat peningkatan kreativiti seperti yang dibuktikan dalam impian kami. Pada keadaan ini ada potensi yang lebih besar untuk perubahan tingkah laku kerana kita di bawah sedar pada tahap yang lebih mendalam. Ini adalah peringkat hipnosis dan peringkat yang boleh dicapai dengan amalan meditasi yang mendalam. Bahan-bahan yang dipelajari dalam negeri ini telah meningkat pengekalan. Kita boleh mempunyai pengalaman berwawasan di hujung yang lebih rendah daripada negeri ini serta perasaan insight, hanya yang mengetahui akan sesuatu; orang-orang “ah ha” detik-detik. Theta adalah jauh lebih sukar perlu sedar dalam kawalan kerana ia adalah hak negeri sebelum tertidur. Apabila keadaan ini terdapat kecenderungan untuk tidur. Dengan amalan, ia boleh dilakukan, hanya akan duduk tegak. Semasa ini menyatakan terdapat rasa penggantungan masa dan apabila berakhir meditasi yang rasa tidak tahu berapa banyak masa yang berlalu adalah perkara biasa, tetapi jangan risau, ia adalah sangat tidak mungkin anda akan tinggal tiada untuk tempoh yang lama tanpa tertidur.

Delta (.1-3 Hz sesaat) ini adalah tidur dreamless. Dalam keadaan ini, hormon pertumbuhan manusia dikeluarkan. Ya, itu satu yang semua orang Hollywood mendapat untuk kekal muda. Ini adalah sebuah negeri yang mendalam, seperti berkhayal. Terdapat kehilangan kesedaran badan yang lengkap. Pada keadaan ini, Terdapat akses yang lengkap di bawah sedar atau tidak sedarkan diri serta tidak sedarkan diri secara kolektif.

Maklum-balas saraf dan latihan itu ilham, atau dikenali sebagai biofeedback, instrumen dilampirkan yang mengukur gelombang otak dan mengeluarkan bunyi. Dengan cara ini kita boleh melatih diri kita untuk kembali ke negeri itu. Seperti yang dikatakan sebelum, kebanyakan meditasi yang dihabiskan dalam keadaan alpha. Dengan amalan kita akhirnya boleh belajar sampai ke keadaan alpha dengan bertindak balas kepada Bunyi.

Beberapa jenis program meditasi menghasilkan bunyi yang sepadan dengan kekerapan keadaan gelombang otak yang diingini. Ideanya di sini adalah bahawa otak akan meniru bahawa kekerapan, mengambil kita ke tahap yang lebih mendalam yang pernah.

Satu program keluar sekarang kata menggunakan bunyi yang kita boleh membawa kepada keadaan delta waking. Pada tahap itu ia telah dikatakan dapat memperoleh super pembelajaran, serta meningkatkan pengeluaran hormon pertumbuhan dan DHEA tenaga mencari dan berasa lebih muda. Bunyinya menarik. Saya belum cuba ini belum tetapi merancang untuk tidak lama lagi. Saya akan memberitahu anda tahu bagaimana ianya berlaku. Atau mencubanya sendiri dan biarkan aku tahu apa yang anda fikirkan.

Sudah tentu otak kita perlu fleksibel dan mampu menyesuaikan diri. Kita tidak boleh menghabiskan semua masa alpha atau beta, atau semua masa kita tidur delta, dan yang terbaik bagi kita untuk tidak menghabiskan semua masa kami dalam versi beta juga.

Sama ada anda sedang mencari untuk siaran dari kebimbangan atau lain-lain masalah kesihatan, keseimbangan emosi yang lebih baik, atau keredhaan Allah, ia boleh didapati melalui meditasi. Apa-apa atur cara yang anda gunakan, faedah-faedah adalah berbaloi dengan usaha.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *