Teknik Sprinting baik – mengapa kegiatan penting untuk mana-mana pelari

Teknik Sprinting baik – mengapa kegiatan penting untuk mana-mana pelari

Sebagai pelari yang saya cukup pasti anda ingin cepat masa di mana-mana memandangkan buat masa ini. Perkara terakhir yang anda ingin lakukan adalah untuk melatih sepanjang minggu dan akhirnya datang sekurang-kurangnya mati di landasan. Dan malangnya pada kesilapan yang terbesar yang bergelut pelari pecut membuat mereka tidak berehat cukup di landasan. Tetapi dengan membaca artikel ini anda akan mengetahui mengapa para pelancong adalah penting untuk mana-mana pelari.

Sepanjang trek anda muda tahun anda mungkin tidak diajar teknik sprinting baik anda diperlukan untuk berjalan cepat times. Pelari pecut paling semulajadi selalunya hanya akan berbaris di landasan yang betul dan diuruskan secepat mungkin. Ini adalah satu kesilapan yang perlu diperbetulkan dengan segera. Terdapat tiada keperluan untuk anda membazirkan banyak tenaga ketika sprinting. Matlamat sprinting harus menjadi sebagai cekap yang mungkin. Dan menjadi amat berkesan di landasan yang mana anda perlu dilonggarkan.

Sedang santai membolehkan badan anda untuk bergerak dengan mudah ke bawah trek tanpa penegangan sekalipun dalam badan anda. Dan jika anda tidak santai di landasan yang anda akan cukup banyak boleh melawan diri sendiri untuk menjalankan dengan cepat di landasan. Kebiasaannya, alasan bahawa pelari pecut yang banyak tidak berjalan dengan betul adalah kerana mereka tidak pernah diamalkan untuk menjadi cukup santai.

Jadi sementara anda akan mengamalkan teknik sprinting baik dalam latihan, yang anda perlu sentiasa berusaha menjadi seperti santai yang mungkin. Cuba untuk berehat rahang anda supaya tidak ada sebarang ketegangan di kawasan leher anda. Sebab mengapa adalah kerana jika ada apa-apa ketegangan di kawasan leher anda, ia akan dipindahkan ke badan anda yang seterusnya akan membawa kepada times perlahan.

Beberapa isyarat lain yang anda boleh gunakan untuk berehat lebih adalah berkelip mata anda semasa sprinting. Berkelip mata anda membantu anda berehat badan anda sama seperti rahang anda yang menyenangkan.

Matlamat Akhirnya adalah untuk mempunyai kelonggaran yang berlaku secara semula jadi. Asli yang lebih banyak yang anda mengamalkan santai, masa lebih banyak perasaan akan menjadi jadi yang mana anda tidak perlu berfikir tentang hal itu yang banyak.

Akhirnya semua yang anda benar-benar perlu lakukan adalah untuk berbaris pada trek dan larian, dan akhirnya segala-galanya akan jatuh ke dalam tempat. Saya berharap tips kelonggaran ini akan menjadi sangat berguna kepada yang anda jadi yang anda akhirnya boleh mula sprinting puasa masa yang anda perlukan. Jadi jangan lupa untuk melaksanakan tips berikut santai sambil sprinting di bawah:

1. Rahang anda berehat dan terus kendur supaya tidak ada sebarang ketegangan yang dipindahkan ke tubuh yang lebih rendah.

2. Cuba berkelip mata anda semasa sprinting supaya akan ada ketegangan kurang dalam badan anda.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *