Teknik Kundalini kebangkitan dalam 3 langkah mudah

Teknik Kundalini kebangkitan dalam 3 langkah mudah

Ramai orang ingin tahu bagaimana untuk membangunkan Kundalini ini. Dan kerana ada teknik-teknik bagi kebangkitan Kundalini, kebanyakan teknik-teknik yang akan dirahsiakan oleh Sarjana sehingga pelajar bersedia untuk menerima mereka.

Inilah teknik yang sangat kuat untuk Kundalini kebangkitan berdasarkan teknik Kriya Yoga. Teknik ini tidak akan hanya membangunkan tenaga Kundalini, bergerak anda ke arah keredhaan Allah, ia juga boleh meningkatkan tahap kesihatan anda dan keluarkan semua tekanan dan rasa tidak puas hati dalam kehidupan anda.

Ini teknik Kriya Kundalini kebangkitan adalah mungkin salah satu cara yang paling mudah untuk memasuki keadaan bahagia meditasi. Ia adalah apa akan digelar “teknik menyucikan” kerana ia akan membersihkan saluran tenaga tubuh yang membolehkan lebih banyak tenaga atau Shakti untuk bergerak.

Saya akan Terangkan teknik dalam tiga bahagian:

Bahagian pertama ini teknik kundalini kebangkitan adalah dengan menumpukan nafas anda bermula pada dasar tulang belakang sehingga tulang belakang anda dan bahagian atas kepala anda. Lakukan ini untuk inhale itu. Seperti yang anda menyedut mengalih tumpuan anda dari pangkal tulang belakang anda, sehingga tulang belakang dan keluar dari bahagian atas kepala anda seolah-olah anda “bernafas sehingga” tenaga.

Anda tidak perlu untuk membayangkan apa-apa. Ini bukanlah tentang imaginasi tetapi fokus. Fokus nafas anda bergerak sehingga tulang belakang dan keluar di atas kepala anda.

Dan fokus patut berehat. Anda akan tidak akan memaksa apa-apa. Anda semata-mata perlahan-lahan mencadangkan tenaga untuk bergerak ke arah ini. Jadi Adakah tumpuan tenaga tetapi membenarkan kundalini tenaga untuk bergerak itu sendiri tanpa daya.

Ia mungkin kelihatan agak pelik untuk fokus nafas anda di mana nafas anda tidak pergi tetapi ia amat berkesan. Nafas adalah tenaga, “prana.” Dan hanya dengan memberi tumpuan kepada nafas di kawasan tertentu, tenaga bergerak ke kawasan itu.

Selepas mengamalkan ini untuk sementara waktu, anda akan mula merasakan peningkatan tenaga. Sensasi akan halus pada masa pertama tetapi lebih boleh menjadi sangat bahagia. Ia hampir boleh merasa seperti satu puncak syahwat, tergesa-gesa kebahagiaan yang bergerak ke atas tulang belakang anda.

Bahagian kedua ini teknik kundalini kebangkitan adalah untuk bergerak nafas turun depan anda kerana anda menghembus nafas.

Seperti yang anda menghembus nafas, gerakkan nafas dari bahagian atas kepala anda dengan mata ketiga, (terletak di antara kening anda) kemudian tekak anda dan kemudian anda Madara jantung, terletak di dada anda.

Berhenti nafas di dada anda. Dan kemudian lagi, menyedut dari pangkal tulang belakang anda mengulangi proses di atas.

Bahagian ketiga teknik kebangkitan kundalini ini adalah untuk membangunkan tenaga. Kerana seorang guru pencerahan tidak akan memberikan teknik ini tanpa memulakan anda ke dalam teknik ini. Ini memerlukan guru untuk memberi shaktipat, untuk benar-benar membangunkan kundalini anda dengan sentuhan, melaungkan atau hanya dengan memberi fokus tenaga mereka pada anda.

Jadi untuk membangunkan tenaga ini sendiri, ada satu teknik yang mudah tetapi satu yang sangat penting. Dan itulah senyap mengulang nama guru untuk pencerahan, Guru atau Saint bahawa anda berasa kaitan sama ada anda telah bertemu dengan mereka atau tidak. Jika anda agama tertentu, anda boleh mengulangi nama saint agama itu. Jika tidak, memilih untuk guru pencerahan yang anda Kagumi.

Anda boleh mengulangi nama seperti yang anda menyedut, dan mengulangi nama ini kerana anda menghembus nafas. Sebab untuk ini adalah bahawa anda mengambil Shakti (tenaga) untuk apa anda memberi tumpuan. Jadi hanya dengan mengulangi nama Guru atau Saint pencerahan, anda mengambil tenaga mereka, keadaan mereka kebahagiaan. Teknik ini adalah beribu-ribu tahun dan masih digunakan hari kerana ianya sangat berkesan.

Jika langkah ini membuat anda tidak selesa, anda boleh mengulangi “keamanan” sebaliknya.

Benar-benar, anda akan kebangkitan yang ada di dalam kamu, tidak sesuatu dari luar. Tetapi guru-guru pencerahan manifestasi keluar apa yang ada dalam diri anda. Saint atau Guru yang telah membangkitkan apa anda juga ingin membangunkan. Jadi dengan memfokuskan nama mereka, anda membangunkan tenaga yang anda. Ia tiada kena mengena dengan mereka sebagai personaliti atau badan tetapi tenaga yang semulajadi memancarkan dari mereka.

Anda juga boleh membangunkan kundalini melalui Bunyi. Anda boleh membaca lebih lanjut mengenai kaedah kundalini kebangkitan menggunakan bunyi oleh menyemak link di bawah.

Rahmat,

KIP

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *