Tanda-tanda edaran yang miskin, dan bagaimana untuk meningkatkan aliran darah

Tanda-tanda edaran yang miskin, dan bagaimana untuk meningkatkan aliran darah

Jika anda mempunyai sejuk, sakit atau swelling dalam tangan dan kaki, jari-jari yang putih dan kuku, atau kepala ketika bangun dengan pesatnya, mereka adalah semua gejala peredaran yang lemah. Ini adalah suatu keadaan di mana darah tidak membekalkan extremities dengan nutrien yang mencukupi untuk memenuhi keperluan metabolik, dan Bilakah anda mengenal pasti tanda-tanda edaran yang miskin, mengetahui bagaimana untuk meningkatkan aliran darah, harus menjadi sesuatu yang anda berurusan dengan. Jika dibiarkan tanpa rawatan, kardiovaskular, strok, dan penyakit Amputasi berlaku, jadi perunding seorang doktor untuk mendapat diagnosis yang tepat dan perancangan rawatan yang berkesan.
Tetapi sebelum badan kita sampai ke peringkat di mana tanda-tanda edaran tidak mencukupi berkembang menjadi jelas, Semua orang patut sedar bagaimana meningkatkan pengaliran darah dalam rutin kehidupan harian mereka. Dua bidang yang kami akan berurusan dengan, dan terus berurusan dengan laman web kami, ini adalah diet yang betul dan senaman yang mencukupi. Diet dan senaman kerana ia berkaitan dengan lemak badan dan kesihatan secara keseluruhan tema yang berterusan yang kita bercakap tentang, tetapi dengan cara yang ia berkaitan dengan aliran darah yang lemah lagi sebab penting mengapa kedua-dua kawasan mengadakan begitu banyak kepentingan.
1. Diet. Jika berkurangan darah adalah besi yang rendah, dan makanan yang kaya dengan zat besi dan vitamin C, seperti kacang, kacang Pi, chickpeas dan lain-lain makanan yang kaya dengan besi akan membantu situasi ini dan meningkatkan pengaliran darah. Vitamin C meningkatkan aliran darah dengan menguatkan dinding kapilari, dan boleh didapati dalam buah-buahan citrus seperti lemons, oren dan limau gedang. Vitamin E thins darah dan membolehkan ia lebih mudah mengalir ke seluruh urat-urat. Darah penipisan makanan seperti bawang putih, Bawang besar, CLS gandum, minyak zaitun, benih kacang dan Labu dan bunga matahari yang banyak dengan vitamin E dan akan membantu meningkatkan pengaliran darah. Mengurangkan gula, lemak dan toksin lain yang akan menyebabkan aliran darah dan menghasilkan kolesterol dengan dinding salur darah akan menyebabkan darah menjadi lebih jelas dan menyebabkan laluan darah yang lebih baik.
Sirkulasi yang buruk tidak perlu berpunca daripada obesiti. Jika anda kurang berat badan dan Walau bagaimanapun mengalami gejala Sirkulasi yang buruk, jika anda tidak makan lemak cuba menambah beberapa dalam diet anda. Avocados, kekacang dan minyak zaitun adalah contoh lemak baik yang mungkin disertakan dengan diet yang meningkatkan pengaliran darah. Juga, Makan kerap membantu meningkatkan kadar metabolisme, jadi ponteng Menu boleh mempunyai akibat yang bertentangan dan menjejaskan aliran darah.
2. Senaman. Satu pendekatan yang mudah untuk memerangi gejala Sirkulasi yang buruk adalah senaman, walaupun pada tahap yang sederhana. Berjalan di atas dasar kebiasaan semata-mata akan mendapat darah yang bergerak, dan apabila ia berlaku, anda boleh bersedia untuk menangani latihan lebih bersungguh-sungguh. Senaman juga penting untuk anda bendalir limfa, yang penting untuk sistem imun kita. Satu-satunya cara yang ini boleh masuk ke dalam sistem ini adalah melalui tindakan otot, yang merupakan satu motivasi besar tambahan untuk bersenam.
Sekiranya anda tidak mempunyai keadaan seperti diabetes atau kecederaan yang menyebabkan gejala Sirkulasi yang buruk, ini adalah satu keadaan yang boleh dipulihkan dengan diet dan senaman. Memastikan anda mendapat baki diet, Makan beberapa hidangan kecil sehari berbanding tiga orang-orang yang lebih besar untuk mengekalkan kadar metabolik yang stabil, dan melakukan beberapa senaman setiap hari harus meningkatkan pengaliran darah dan meningkatkan peredaran darah.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *