Suplemen kesihatan herba untuk atlet

Suplemen kesihatan herba untuk atlet

Suplemen kesihatan herba mempunyai banyak manfaat terutamanya kepada atlet yang memerlukan tenaga yang lebih banyak daripada orang biasa. Hari ini, kita ingin menjadi lebih bertenaga dan kami mahu melakukan lebih pada kehidupan harian kita. Atlet memerlukan tenaga yang lebih banyak. Mereka ingin berlari lebih cepat, melompat lebih tinggi, membuang lagi, Main lebih baik dan memenangi acara sukan mereka.

Ia adalah satu fakta yang terbukti bahawa steroid yang melibatkan risiko bahaya kesihatan. Atlet sedang mencari suplemen yang selamat dan berkesan dalam meningkatkan daya tahan. Suplemen herba mencukupi keperluan kerana ia selamat dan mempunyai sangat sedikit atau tiada kesan sampingan. Mereka mengurangkan manifold risiko yang menjana pembuatan steroid dan ubat-ubatan. Suplemen herba adalah sumber tenaga dan kekuatan bagi seseorang atlet yang cemerlang. Sebagai contoh, Ginko Biloba adalah herba yang boleh meningkatkan kuasa mental seseorang individu, ia dapat membantu dalam meningkatkan tahap tenaga juga. Herba adalah selamat pemakanan tambahan bagi atlet-atlet yang apabila diambil di bawah penyeliaan perubatan yang ketat.

Biasa herba seperti kunyit dan halia membantu atlet dengan meningkatkan tahap tenaga mereka. Walaupun mereka tidak dianggap sebagai tenaga yang menghasilkan herba tetapi mereka membantu dalam penghadaman yang mudah dan lebih baik. Kerana sistem penghadaman yang lebih baik bermakna membebaskan lebih banyak tenaga, herba ini membantu mencetuskan pembebasan tenaga dan meningkatkan keseluruhan tahap tenaga dalam seseorang atlet. Herba bernama Gotu Kola telah digunakan oleh orang India Amerika sebagai tonik memberikan tenaga untuk. Adalah dipercayai bahawa herba ini memudahkan pemikiran yang jelas dalam otak. Ia juga merangsang aliran darah melalui saluran darah. Satu lagi herba yang bernama Ginseng Siberia adalah satu herba dan makanan tambahan untuk atlet. Atlet dari Jerman dan seluruh dunia yang digunakan untuk mengambil Ginseng yang kerap untuk meningkatkan stamina mereka dan mengurangkan tekanan mereka. Likuoris, adalah herba yang meningkatkan tahap tenaga dalam seseorang atlet. Ia arouses rembesan adrenal dan mengurangkan gejala-gejala alahan.

Suplemen herba yang terbaik untuk semua orang, termasuk atlet, dihasilkan dari ekstrak herba yang standard. Ini bermakna bahawa mereka adalah bahan-bahan terbaik yang tersedia. Cari herba yang anda berminat di kedai-kedai makanan kesihatan tempatan. Berikut adalah beberapa bernilai menyebut:
Eleuthero: Membantu meningkatkan pengoksigenan sel-sel badan. Ia merangsang kuasa berkekalan.
Fo-ti-: Ia menyediakan kekuatan dan meningkatkan sistem kardiovaskular.
Codonopsis: Ia adalah pengganti ringan daripada Ginseng. Ia menguatkan otot-otot di samping mengurangkan kelemahan dan tekanan. Ia juga meningkatkan kuasa penghadaman dan seterusnya meningkatkan tahap tenaga.
Nettles: Mereka adalah sangat berkhasiat dan sumber protein yang baik. Mereka mengatasi keletihan dan membantu membina sel-sel darah.
Dandelion akar: herba ini membantu dalam meningkatkan fungsi hati. Ia membantu sportspersons untuk menarik dengan cepat selepas senaman.
Dipsacus: Herba ini dikenali untuk merangsang metabolisma semasa membangunkan ligamen, tulang dan terlalu. Di China, herba ini digunakan untuk ketidakselesaan di belakang dan lutut.
Cayenne: Herba semulajadi ini membuang toksin dalam darah. Ia merangsang seluruh tubuh.

Herba tambahan untuk atlet adalah unik dengan cara mereka sendiri dan mendapati penggunaannya dalam semua acara sukan di zaman moden.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *