Suplemen herba untuk merawat Oligozoospermia – rendah kepekatan air mani

Suplemen herba untuk merawat Oligozoospermia – rendah kepekatan air mani

Oligozoospermia adalah gangguan kesihatan yang dicirikan oleh rendah kepekatan sperma dalam air mani. Pada masa ini, oligozoospermia adalah salah satu antara masalah-masalah yang biasa dilaporkan bagi kemandulan lelaki. Menurut kajian, seseorang dengan oligozoospermia akan memiliki hitungan sperma kurang dari 20 juta per mL di ejaculate zakar Nya. Jika tidak diubati di peringkat awal, persisting oligozoospermia keadaan malah boleh membawa cara untuk masalah mati pucuk dan ketidaksuburan. Memakan suplemen herba untuk mengubati masalah bilangan sperma yang rendah adalah salah satu antara medan yang popular, yang mana satu boleh berharap untuk mendapatkan hasil satisfy tanpa sebarang kesan sampingan. Ia memastikan anda lebih baik kesihatan dan kecergasan seksual dengan tiada yang buruk pada masa akan datang. Berikut adalah beberapa kalangan yang terbaik disyorkan suplemen herba untuk merawat oligozoospermia keadaan.

Tribulus terrestris adalah salah satu antara suplemen herba yang berkesan yang digunakan untuk merawat oligozoospermia. Suplemen semulajadi ini juga didapati amat berkesan untuk merawat dulan, batu buah pinggang, tekanan darah tinggi dan psoriasis. Meningkat tahap hormon luteinizing adalah manfaat tribulus terrestris untuk kesihatan yang penting. Pembentukan hormon luteinizing meningkatkan penghasilan hormon testosteron yang seterusnya meningkatkan libido dan kesuburan.

Ekstrak akar asparagus adalah makanan kesihatan herba yang banyak digunakan untuk merawat oligozoospermia keadaan. Pengambilan tetap serbuk akar asparagus merangsang rembesan hormon, meningkatkan libido, meningkatkan stamina, mengembungkan saluran darah dan meningkatkan kekuatan bahkan menjejaskan pengeluaran sperma. Ini makanan kesihatan herba yang diperkayakan dengan asid folik dan vitamin K tumpuan adalah ubat yang berkesan untuk mengurangkan kemurungan dan tekanan.

Pengambilan raisins hitam yang direndam di dalam air adalah remedi rumah yang biasa digunakan untuk merawat oligozoospermia. Pesakit dinasihatkan untuk minum secawan susu suam dengan raisins sebelum tidur untuk mencapai hasil yang terbaik. Ia dilengkapi dengan banyak manfaat kesihatan dan sifat-sifat penyembuhan. Mengawal fungsi usus, merendahkan tahap kolestrol dan meningkatkan fungsi hati ada antara kelebihan termasuk raisins hitam dalam diet.

Ekstrak akar jari, wanita adalah suplemen herba penting yang digunakan untuk rawatan oligozoospermia. Orang-orang yang mengalami oligozoospermia adalah dinasihatkan untuk minum secawan susu dicampur dengan serbuk akar jari, wanita setiap hari. Ia beholds pelbagai ciri perubatan seperti merendahkan tahap kolestrol darah yang tinggi, meningkatkan sistem imun, meningkatkan kesihatan rambut dan mengurangkan tekanan.

Serbuk Saffron adalah satu lagi selamat penawar untuk merawat aras kiraan sperma yang rendah. Tambahan herba ini terkenal untuk mengubati kebimbangan dan ketegangan. Anda boleh sama ada menggunakan saffron powder dengan susu atau boleh menggunakannya dengan hidangan seperti nasi saffron.

Bawang putih adalah makanan kesihatan herba yang banyak digunakan untuk merawat oligozoospermia. Ianya terkenal untuk anti bakteria dan anti virus hartanah. Hari ini, anda boleh mendapatkan beberapa bawang putih produk dari pasaran dalam bentuk salap, teh serbuk dan sebagai minyak. Sesetengah antara manfaat kesihatan oligozoospermia termasuk mengubati inflammations, mengurangkan turun darah, merangsang sistem imun badan dan mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular.

Kemasukan bawang merah, aphrodisiac yang kuat merupakan salah satu antara suplemen herba yang digunakan untuk merawat oligozoospermia. Orang-orang yang mengalami oligozoospermia adalah dinasihatkan untuk menambah tumpuan yang baik daripada bawang merah dalam diet mereka.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *