Skizofrenia: Penyakit maut psikologi

Skizofrenia: Penyakit maut psikologi

Pesakit skizofrenia mempunyai gejala-gejala seperti untuk memaparkan tindakan cacat fizikal dan psikologi oleh duduk endlessly dan melakukan apa-apa jam. Pesakit juga boleh berhenti semua kegiatan refleks seperti bercakap, memakan, bergerak dan lain-lain. Juga pesakit yang menghidapi skizofrenia menunjukkan satu semangat yang tidak dijangka oleh menjerit, bercakap dengan cepat dan bertindak airnya tanpa apa-apa sebab. Di sini saya hadir tanda-tanda dan gejala-gejala skizofrenia Selain dua paling ketara saya yang dipetik di atas.

Pesakit skizofrenia memaparkan tanda-tanda dan gejala-gejala yang biasa kepada mereka semua ini:

Hallucinations – orang boleh hubungi, rasa, dengar, bau dan melihat perkara-perkara yang fabrikasi, yang tidak berlaku dalam realiti. Berlaku kerana kawasan-kawasan yang menerima otak semakin merosot dan yang mencetuskan otak bertindak balas terhadap input deria manipulated.

Hallucinations boleh lagi diklasifikasikan sebagai:

Angan-angan sentuhan: Seorang yang mengidap penyakit ini boleh mengalami fists fabrikasi yang datang dalam hubungan dengan dia. atau boleh rasa serangga bergerak kira-kira seluruh tubuhnya.

Angan-angan pendengaran: Dalam angan-angan ini, orang mungkin seolah-olah mendengar bunyi-bunyi yang berada di luar tanah dan mereka pun berbual dengan cara mereka sendiri. Orang yang mengidap penyakit ini merasakan seolah-olah seseorang yang sedang bercakap dengannya secara berterusan. Dia mungkin anggap ucapan yang batin untuk memberitahunya tentang bahaya yang akan datang.

Berbau angan-angan: Orang bau bau yang tidak benar-benar wujud pada masa itu di tempat itu atau wangian yang tiada siapa boleh bau.

Angan-angan visual: Orang yang mengalami jenis ini angan-angan perceives objek dan orang-orang yang dahulu dunia nyata dan di luar pemikiran seseorang. Beliau ini dapat berkongsi pendapat dengan kawan-kawannya fiksyen dan menghabiskan masa dengan mereka.

Perubahan mood – seseorang yang mengalami perubahan mood boleh menjadi amat gembira pada satu-satu yang segera dan sangat tidak berpuas hati pada lain masa. Ini menjadikan orang itu sangat tidak stabil dan mereka akan menghadapi masalah untuk mengekalkan hubungan baik dengan orang-orang yang dengan siapa mereka bergaul.

Pemikiran nebulous – orang yang mengalami nebulous atau terubah pemikiran menjadi tidak teratur proses tanggapan beliau. Ini adalah sebab mengapa mereka mengalami amat sukar dan kadang-kadang tidak dapat menyatakan diri mereka dengan cara yang tertentu dan jika bercakap juga, yang akan menjadi kabur untuk penonton. Dia adalah puzzled konsep sendiri, oleh itu berjuang untuk proses yang membuat aktiviti-aktiviti harian yang mereka sukar dan kesepian.

Emosi pengeluaran turun naik dan masyarakat – orang yang tidak stabil emosi dan sosial yang ditarik balik adalah takut dan tidak self-belief. Dia mahu bersendirian daripada keluar dan intermingle dengan orang. Kerana mereka adalah dari orang-orang ini, kehidupan individu dan profesional yang dipengaruhi oleh tingkah laku mereka sendiri.

Ilusi – seseorang yang memiliki ilusi yang cenderung untuk memberi kesan pemahaman. Beliau berpendapat perkara-perkara yang tidak konsisten dengan dunia sebenar.

Perplexed – orang akan berasa cemas, keliru dan tidak yakin tentang dirinya. Ini boleh dijalankan dengan kerjasama dengan halluciantion di mana melalui bahawa menjadi fabrikasi, orang itu dimaklumkan bahawa beberapa perkara yang akan berlaku melalui suara dan oleh itu, dia atau dia keliru apa yang perlu dilakukan dan apa yang tidak boleh lakukan, untuk memberitahu seseorang atau tidak etcetera.

Angan-angan – ini adalah gejala Tempahan biasa yang dialami oleh orang yang bergelut dengan skizofrenia. Hampir 90% daripada kesemua pesakit skizofrenia yang menderita dengan khayalan. Orang dalam angan-angan yakin apa yang dia / dia fikir, tidak kira samada ia sah atau tidak.

Sebagai contoh, mari kita bercakap tentang orang yang tidak dikenali dan nominal dalam kemakmuran dan sekarang jika orang ini menderita skizofrenia, maka dia akan berkelakuan lilke orang yang terkenal atau yang ahli perniagaan yang kaya. Jenis angan-angan yang seterusnya adalah jenis yang di mana orang yang mungkin merasa bahawa dia / dia sedang diperhatikan atau dikawal oleh beberapa faktor yang sekali-kali lalai untuk semua orang dan dia / dia menunjukkan tingkah laku bergantung kepada ia.

Skizofrenia adalah satu keadaan mental yang dahsyat yang menjejaskan keupayaan seseorang untuk berfungsi dalam masyarakat. Skizofrenia impinges pada 2 juta orang di Amerika Syarikat dan banyak lagi di seluruh planet yang ramai sedar jenis penyakit. Orang-orang yang jahil dengan penyakit ini perlu juga dibantu oleh pakej kesedaran kesihatan. Ia akan menjadi satu tindakan yang berhemah untuk diambil jika kita benar-benar untuk kesejahteraan orang-orang seperti ini jenis orang yang mati tidak seperti dari jenis lain-lain penyakit. cepatlah. Mereka akan menunggu sana untuk bantuan. Mari kita mulakan dari diri kita sendiri terlebih dahulu untuk sokongan.

Lawati kami di

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *