Rahsia Kejayaan – 8 cara untuk hidup besar & kesal sedikit

Rahsia Kejayaan – 8 cara untuk hidup besar & kesal sedikit

“Jika anda boleh hidup hidup anda sekali, apa yang akan anda lakukan berbeza?”

Ini adalah soalan yang sangat yang meletakkan 4,000 Eksekutif bersara melebihi usia 70 oleh Dr. Gerald Bell, University of North Carolina (Profesor kelakuan organisasi dan pengurusan). Mereka menanggapi persamaan 8 bidang utama bahawa jika mereka dapat menjalani kehidupan sekali lagi, mereka akan melakukannya secara berbeza.

Bertanya satu soalan yang besar seperti sekarang ini bertujuan untuk sampai ke bahagian bawah apa benar-benar adalah penting untuk anda dan kehidupan anda. Ia tidak di sebenarnya mungkin apa yang anda sebelum ini fikir adalah penting.

Menyesal # 1 – matlamat hidup

“Saya telah diukir keluar matlamat hidup dan dimiliki hidup saya”

Mesej utama: Kehidupan bukanlah untuk Raptai pakaian. Ia adalah perkara yang sebenar. Mengambil kehidupan anda dengan menetapkan matlamat. Memenuhi tujuan hidup anda.

Menyesal # 2 – Kesihatan
“Saya akan diambil lebih baik kesihatan saya. Saya membaling jauhnya Kesihatan seolah-olah ia telah sampah”.

Mesej utama: Kesihatan adalah kekayaan. Orang hanya sedar betapa ia adalah bernilai apabila mereka tidak mempunyai. Jadi, sama ada ia mempunyai diet yang lebih baik, mengurangkan tahap tekanan, pergi ke gimnasium, mengambil berjalan kaki pantas dan lain-lain, menjaga kesihatan anda dan ia akan membantu anda.

Menyesal # 3 – pengurusan kewangan

“Saya akan berjaya wang saya lebih berkesan”.

Mesej utama: Mengurus wang anda sendiri. Tidak over-rely pada penasihat kewangan anda, bank Pengurus dan lain-lain. Ia bukanlah wang mereka. Mencapai Literasi dan wang pengurusan kemahiran kewangan yang berguna untuk diri sendiri.

Menyesal # 4 – keluarga

“Saya akan bekerja pada matlamat keluarga kualiti lebih banyak”.

Mesej utama: Jika anda mempunyai Keluarga, mempertimbangkan nilai hubungan-hubungan itu dan kualiti matlamat keluarga anda. Pastikan segala-galanya yang anda lakukan dengan keluarga anda adalah selari dengan bahagian 8 yang dibentangkan dalam artikel ini.

Menyesal # 5 – pembangunan peribadi
“Saya akan telah menghabiskan lebih banyak masa pada pembangunan peribadi”.

Mesej utama: Tanpa pertumbuhan dan perkembangan peribadi adalah tidak mungkin bahawa anda akan mencapai potensi anda yang sebenar. Mencari mentor, lebih banyak latihan, pendidikan, seminar dan lain-lain dan meletakkan ilmu kepada tindakan untuk memastikan pertumbuhan peribadi anda.

Menyesal # 6 – menyeronokkan

“Saya akan mempunyai lebih banyak keseronokan dalam hidup saya”.

Mesej utama: walaupun anda sangat tertumpu kepada mencapai matlamat mengapa tidak sedikit keseronokan pada masa yang sama. Menambah keseronokan sehari sama ada di tempat kerja atau di rumah.

Menyesal # 7 – kerjaya

“Saya akan telah merancang kerjaya saya”.

Mesej utama: Mengawal kerjaya anda dan merancang mengikut visi dan matlamat hidup anda. Mendapatkan beberapa kerjaya perancangan/kejurulatihan hidup jika diperlukan untuk membantu anda menjelaskan.

Menyesal # 8 – Allah dan/atau komuniti

“Saya akan tinggal di Kesatuan dengan Tuhan dan atau diberikan lebih kembali kepada masyarakat saya”.

Mesej utama: Menyambung dengan Tuhan anda, diri lebih tinggi dan servis komuniti anda adalah aspek kehidupan yang tidak seharusnya diabaikan dan membawa memenuhi.

Kesimpulannya, saya rasa ini adalah satu kajian yang kuat dan tidak ternilai tentang apa yang benar-benar penting dalam hidup. Jika anda hadir ke kawasan-kawasan utama 8 dalam kehidupan yang anda boleh akhirnya melihat kembali hidup anda dengan nyata tidak akan menyesal dan menganggap kisah benar kejayaan hidup anda. Bagaimana hebat itu!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *