Primobolan – Primobolan (tablet) & Primobolan Depot (Injectable)

Primobolan – Primobolan (tablet) & Primobolan Depot (Injectable)

Primobolan adalah steroid anabolik yang lembut dengan komponen kitaran androgenic yang amat rendah. Selalunya, primobolan dianggap sebagai steroid anabolik lebih selamat dan lebih ringan. Rating anabolik adalah 68. Primobolan bukanlah cepat berat & kekuatan promosi agak memang lambat, tetapi berkesan. Oleh itu, primobolan digunakan dalam tempoh masa yang lama. Ia biasanya disyorkan untuk pemula steroid.

Primobolan dikenali kerana menyebabkan mungkin kesan sampingan estrogenik. Menunjukkan lebih rendah daripada sifat estrogenik nandrolone, primobolan adalah sangat popular di kalangan orang-orang yang sangat mudah terdedah kepada kesan sampingan estrogenik. Primobolan biasanya adalah beberapa di bawah jenama nama Primobolan (tablet) dan Primobolan Depot (injectable).

Asal primobolan kebanyakannya dipasarkan oleh Schering, yang menjual primobolan sebagai 5 mg tab-tab 25 mg, 50 mg tab, dan menjual Primobolan Depot sebagai Primobolan Depot (Mexico) 50 mg/ml, kutu daun, hama Primobolan Depot (G) 50 mg/ml, dan Primobolan Depot 100 mg/ml. Walau bagaimanapun, oleh kerana kos tinggi Primobolan, beberapa produk Primo palsu telah datang ke dalam pasaran. Mungkin, Viromone adalah produk faked heaviest di pasaran. Primobol British naga (BD) 100 adalah satu produk yang kukuh dan dipercayai.

PENGGUNAAN – primobolan biasanya digunakan oleh orang-orang yang tidak mahu kesan sampingan estrogenik. Ia biasanya digunakan sebagai pengganti untuk nandrolone atau boldenone kepada orang-orang yang tidak mempunyai akses kepada Deca-Durabolin atau Laurabolin atau Equipoise. Pembina badan banyak menggunakan primobolan di antara kitaran steroid semasa “off-waktu mereka” untuk membantu mengekalkan keuntungan dan kekuatan mereka. Primobolan sering digunakan sebagai gantian untuk nandrolone atau boldenone kepada orang-orang yang tidak mempunyai akses kepada Deca-Durabolin atau Laurabolin atau Equipoise.

KIMIA-kimia nama primobolan daripada Methenolone dan pame farmaseutikal daripada primobolan 1-perangkap-1-testosteron. Oleh itu, primobolan adalah kimia daripada Methenolone Enanthate, atau Enanthate daripada Methenolone. Ia adalah sebuah dihydrotestosterone (Kademlia DHT). Struktur kimia adalah 17 beta-hydroxy-1-perangkap-5 alpha-androst-1-en-3-one. Ia tidak aromatise kepada estrogen; Primobolan tidak membentuk sebarang estrogens apabila ia berinteraksi dengan enzim aromatase. Kehidupan aktif Primobolan Depot (injectable) adalah 10-14 hari, dan Primobolan (tablet) adalah 4-6hrs. Pengesanan masa adalah 4-5 minggu.

DOS-dos yang tersedia Primobolan (tablet) dan Primobolan Depot (injectable) adalah 50 atau 100 mg/ml atau 5, 25 dan 50 mg tab. Dos yang efektif, secara lisan adalah suntikan 200-300 mg/minggu atau 50-150 mg/hari. Dos yang berkesan daripada primobolan (lisan) untuk lelaki 50-100mgs/hari, dan bagi wanita-10-25mgs/day. Dos berkesan Primobolan Depot (suntikan) bagi lelaki adalah 350-600mgs/minggu, dan bagi wanita adalah 100mgs/minggu.

Kesan-kesan sampingan – Primobolan adalah steroid yang selamat. Ia mempunyai beberapa kesan sampingan. Ia tidak menyebabkan kesan sampingan estrogenik, seperti jerawat, pengekalan air, gyno, dan lain-lain. Kesannya pada paras kolesterol yang minima. Ia jarang mengubah tekanan darah. Primobolan biasanya dianggap sebagai kesan sampingan percuma. Biasanya, primobolan tidak menjejaskan libido, tetapi berbeza dalam beberapa kes-kes yang jarang berlaku, primobolan mungkin lebih rendah turun libido.

MENYUSUN – seperti nandrolone, primobolan biasanya digunakan sebagai asas kompaun bagi stacking dengan steroid yang lain. Ia sering mempertaruhkan dengan drostanolone, stanozolol atau trenbolone apabila pembina otot akan memohon untuk memotong.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *