Peranan, bekerja & makna komunikasi dalam besbol

Peranan, bekerja & makna komunikasi dalam besbol

Besbol adalah salah satu sukan orang-orang yang beribu suka untuk menonton. Beberapa orang memahami kepentingan komunikasi dalam besbol. Ianya tidak hanya fly-bola chasing masa yang menakjubkan. Namun bagi Pembela besbol pakar strategi komunikasi yang amat menarik.

Salah satu mungkin menganggap ada apa-apa yang menyusahkan dengan perfecting kepakaran komunikasi dalam pasukan besbol, namun ianya tidak benar. Sebenarnya pemain besbol Liga atas mempunyai kesukaran berinteraksi. Walau bagaimanapun, ada tidak soalan yang ditapis isyarat adalah titik utama kejayaan mana-mana pasukan besbol.

Apakah punca kepentingan komunikasi

Kerana besbol tidak hanya berdasarkan keupayaan fizikal peserta, aspek lain datang. Intelek dan teknik akan 2 ciri-ciri yang tidak jauh kurang penting. Itulah sebab mengapa komunikasi adalah penting dalam besbol. Kira-kira berkata ianya bukan bola sepak Amerika Syarikat untuk bergantung pada seseorang tenaga.

Makna tanda-tanda

Yang paling penting ialah komunikasi di antara penangkap dan Kera. Biasanya mereka menggunakan isyarat berangka. Melalui tanda-tanda tersebut mudah penangkap yang boleh memberitahu Kera tersebut tentang butir-butir yang sangat spesifik. Sebagai contoh, jika seorang penangkap ingin teka-teki pemain dan meningkatkan kejayaan Kera, dia boleh dengan mudah beritahu dia Apakah jenis bola lebih elok dibuang.

Komunikasi lisan

Bagi Petua dalam lisan, penangkap yang mendapat maklumat mengenai hala tuju bola sebaik sahaja ianya di backstop atau semata-mata kerana penglihatan. Catchwords lisan tidak hanya penting untuk kelebihan hasil tetapi juga untuk kesihatan penangkap tersebut. Kerana beliau memakai topeng besar penglihatan adalah tidak baik kerana ia harus.

Untuk mengelakkan kemalangan kedua-dua panggilan ditubuhkan: “lombong” dan “dapat”. Outfielders dinasihatkan tentang kawalan bola dan lebih-lebih lagi Main mengalir tanpa salah faham. Hanya dalam kes pemain memerlukan bantuan antara satu sama lain dalam sandaran teknik-teknik komunikasi yang lain akan digunakan juga.

Sebahagian penting yang lain daripada maklumat yang menerima pemain datang dari mentor. Dia memberikan tanda sama ada merupakan seorang atlet harus Menyelam, berhenti atau terus berjalan dan ini adalah keputusan yang hanya seorang pengajar yang mampu membuat. Dalam kes perubahan sepanjang sebuah keadaan tertentu pengajar juga boleh memberitahu fielders trek yang bola adalah lebih baik untuk dibuang.

Mempercayai tanda-tanda

Apabila bercakap tentang komunikasi ia tidak hanya bercakap dan menjerit yang penting, mendengar adalah hanya sebagai penting. Pemain harus mampu mempunyai keyakinan di antara satu sama lain dan apabila mereka menerima tanda-tanda yang mereka mesti bertindak balas dengan cepat tanpa teragak-agak; ini adalah hanya apa yang membuat satu pasukan yang ada sangat baik dan lebih-lebih lagi membawa ia ke atas.

Ada kuasa pasukan tanpa keharmonian antara pemain. Semua teknik komunikasi yang digunakan dalam permainan membantu pasukan mencapai sasarannya. Selain itu, tidak kurang yang ketara adalah memainkan peranan yang isyarat dalam faktor kesihatan. Cara lebih banyak kecederaan boleh disebabkan tanpa memberikan pemain isyarat antara satu sama lain.

Tidak dinafikan komunikasi adalah bahagian penting keharmonian dalam mana-mana pasukan besbol.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *