Pemikiran positif bagaimana boleh memandu dari kemiskinan

Pemikiran positif bagaimana boleh memandu dari kemiskinan

Banyak belajar Sarjana mengatakan minda kita adalah seperti monyet. Saya lebih suka untuk memanggil minda kita dipenuhi dengan sedikit gremlins jahat! Melompat dari pada pemikiran lain, minda kita tidak pernah berhenti bulatan dalam gelung yang tak terhingga! Minda yang jelas mengawal kewujudan harian kita dan overpowers segala usaha untuk menghentikan gegelung tidak pernah berakhir. Metaphorically, jika atur cara perisian secara tidak sengaja masuk ke dalam gelung yang tak terhingga, tidak lama lagi memori menjadi penuh dan program kemalangan dan dalam lebih tua sistem operasi komputer dikatakan pembekuan atau kemalangan.

Sesungguhnya minda kita sibuk dengan perkara remeh-temeh dan tidak perlu perbualan dengan Meal maklumat mengalir dari pancaindera kita dan, sesungguhnya, kenangan kami. Minda kita adalah tanah yang sangat subur. Tanpa usaha sedar, minda kita subur hanya berkembang rumpai yang mempunyai sebarang nilai. Sebagai contoh, jika seorang petani adalah penanaman padi di ladang beliau, kemudian beliau akan secara semulajadi membuang sebarang rumpai yang timbul dalam bidang padi. Dia tahu dengan pengalaman yang jika rumpai dibiarkan tumbuh bersama dengan padi, tidak lama selepas rumpai memusnahkan beliau padi tanaman, oleh itu, dari segi kewangan memusnahkan petani. Begitu juga, jika kita meninggalkan minda berfungsi sendiri, kita hanya mengharapkan rumpai tumbuh dan sememangnya membawa kita apa-apa tetapi kemiskinan! Sesungguhnya, ia adalah sukar untuk mempercayai walaupun, anda akan mempunyai pemahaman yang lebih baik jika anda baca buku tak habis-habis ‘Fikirkan dan Grow Rich’ ditulis oleh Napoleon Hill. Jadi, kita mesti membuang pemikiran yang tidak terkawal, perkara remeh-temeh daripada minda kita dan isikan ia dengan fikiran-fikiran yang produktif. Ia bermakna seseorang perlu Manjakan diri dalam pemikiran yang sedar dan sedar terus fikiran sendiri.

Dengan menyedari pemikiran kita sendiri, kita boleh menganalisis dan memahami apa yang sedang berlaku dalam minda kita dan seterusnya berkesan menghapuskan perbualan mental yang merosakkan. Kita harus membiarkan fikiran yang baik, kreatif untuk membangunkan dalam minda kita dengan diri sendiri yang mengetahui. Ramai yang telah membangunkan kesedaran pemikiran mereka, minda mereka adalah seperti satu kotak hitam. Mereka benar-benar jahil pemikiran mereka dan mereka tidak sedar membiarkan rumpai tumbuh di minda mereka. Bagi sesiapa yang cuba untuk memecahkan kitaran kemiskinan, ia adalah seperti kebakaran yang tak boleh dipegang. Untuk memecahkan dari kemiskinan, salah satu mesti membangunkan sedar, dan nampaknya, dikawal pemikiran dan konsisten percuma fikirannya rumpai. Membangunkan kesedaran diri adalah penting untuk mencapai matlamat dalam hidup. Malangnya, ramai orang gagal untuk memahami hakikat daripada kehidupan yang mudah lagi berkuasa. Ramai orang yang buta kepada hakikat bahawa mereka harus masuk untuk kegagalan mereka dalam mencapai kejayaan duniawi bukan mencari luar sebab kegagalan mereka. Jawapan terletak dalam lingkungan mereka tidak tanpa. Salah satu mesti menakluki dunia dalam tempoh sebelum pergi ke untuk menakluk dunia di luar!

Membangunkan kesedaran diri adalah satu perjalanan yang berterusan. Salah satu mesti melaksanakan ia dalam mana-mana titik dalam hidup dan menemui potensi sebenar atau kuasa dalam. Tanpa kesedaran diri kita yang tidak mencapai mana-mana sahaja dalam kehidupan kita.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *