Paling biasa wanita kesilapan membuat ketika melakukan latihan kecergasan

Paling biasa wanita kesilapan membuat ketika melakukan latihan kecergasan

Disenaraikan dalam artikel ada kesilapan yang utama yang wanita apabila latihan kecergasan. Mari kita lihat Apakah ini:

-Pertama adalah bahawa mereka gagal untuk merancang dan mempunyai apa-apa matlamat yang jelas dipotong pada apa yang mereka benar-benar ingin mencapai. Saya yakin anda telah melihat ini sebelum ini apabila anda pergi ke gimnasium tempatan anda, wanita mengembara di sekitar mesin dan memilih salah satu di sana sini untuk melakukan beberapa wakil terakhir. Anda lihat tiada masalah? Anda perlu mempunyai satu matlamat yang jelas, pelan tindakan yang jelas untuk mencapai matlamat yang tertentu. Anda mesti menyimpan rekod yang tepat anda set, latihan dan reps. ini memberikan anda maklum balas mengenai apa yang bekerja dan yang tidak. Lebih baik anda, akan dapat melihat apa yang perlu mengagak dalam atur cara anda untuk menghantar anda ke peringkat seterusnya.

-Berkaitan dengan titik di atas, setiap orang daripada kita adalah unik dan berbeza. Jadi mengapa anda akan menggunakan satu program senaman yang generik yang tidak diperibadikan untuk anda, atau disesuaikan dengan keperluan anda yang unik? Ia bukanlah sesuatu yang luar biasa melihat wanita yang mengambil sesetengah program senaman yang lurus dari sebuah majalah dan ikut agama setiap minggu. Memenuhi sebaliknya dengan profesional kecergasan yang boleh menilai pola-pola pergerakan anda untuk mencari kekuatan anda, kelemahan dan ketidakseimbangan badan anda juga. Mereka boleh mencipta satu program yang diperibadikan untuk anda ikuti anda sendiri.

-Satu lagi perkara yang bersama-sama dengan wanita adalah bahawa mereka menumpukan terlalu banyak kardio. Kardiovaskular yang baik, tetapi seperti segala-galanya, terlalu banyak perkara yang sama tidak digalakkan. Mereka menghabiskan waktu di atas treadmill kerana mereka fikir ia adalah cara terbaik bagi mereka untuk menurunkan lemak badan yang tidak diingini. Mereka tidak tahu hakikat bahawa badan mereka tidak pernah pergi ke Tukar dengan cara ini, mereka tidak akan kehilangan apa-apa berat, apatah lagi lemak badan. Dan mereka terus pergi pada ia sehingga mereka mendapat kecewa dan berputus asa sama sekali apabila mereka tidak melihat apa-apa keputusan selepas minggu melakukannya.

Jadi anda mungkin bertanya sekarang, “maka Apakah cara yang betul untuk menurunkan berat badan?”. Jawapan itu adalah latihan kekuatan. Dan melalui latihan kekuatan, ia bermakna tiada dumbbells kecil tersebut. Wanita takut bahawa mereka akan pukal sehingga dan kelihatan seperti pembina badan yang jika mereka mengangkat berat. Malah ia adalah sebaliknya, ia akan membantu mereka menjadi kurus, tona dan mendapatkan otot membakar lemak yang sudah tentu kerana tempoh mencadangkan, membakar lemak yang tidak diingini mana-mana.

-Berhubung dengan titik yang di atas, banyak wanita juga cenderung untuk melakukan sama jenis setiap hari latihan kardio. Apa yang salah dengan ini? Hakikatnya adalah bahawa badan anda akan menyesuaikan diri dengan sebarang perubahan dalam aktiviti fizikal anda selepas bulan pertama. Jadi jika anda telah melakukan sehari-hari latihan yang sama, anda tidak akan melihat sebarang keputusan selepas bulan pertama.

Apa yang anda lakukan untuk memerangi ini? Mudah. Pastikan anda memasukkan intensiti tinggi, tempoh latihan sebagai sebahagian daripada program kardiovaskular anda. Dengan latihan interval intensiti tinggi, badan anda tidak akan mampu untuk menyesuaikan diri. Anda hanya sentiasa mengubah pembolehubah program senaman anda. Sama ada anda kelajuan, ketahanan, incline atau selang masa, badan anda akan sentiasa meneka dan hasilnya, Jangan sekali-kali akan dapat mencapai homeostasis.

Masih ada beberapa kesilapan yang sering membuat wanita tetapi ini adalah sebahagian daripada bahagian atas. Pastikan untuk berkongsi maklumat ini dengan mana-mana rakan-rakan atau saudara-mara yang anda berfikir akan melakukan kesilapan sama yang dibincangkan dalam artikel ini.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *