Orang kurus 5 perkara Jangan dilakukan

Orang kurus 5 perkara Jangan dilakukan

Oleh orang-orang yang kurus, kita maksudkan orang-orang yang tidak akan sentiasa cuba untuk menurunkan berat badan dan tidak hamba untuk cepat Baiki diet dan masih mempunyai badan yang kurus, sihat yang mereka merasa selesa dengan.

Berikut adalah lima perkara-perkara yang orang-orang yang kurus tidak cenderung melakukan:

1. Kurus Jangan skip Sarapan Pagi. Makan Sarapan Pagi jump-starts metabolisma anda. Apabila anda bangun, metabolisme anda dihidupkan “lambat” dan kekal begini sehingga anda makan. Dengan metabolisma anda pada “pergi”, anda tidak lapar dan makan kurang. Bagi metabolisma untuk bekerja (membakar lemak daripada menyimpannya), anda perlukan sebuah carb, protein dan lemak dengan setiap hidangan.

Perkara tindakan kurus #1: makan sarapan yang seimbang pagi setiap hari (carb/protin/lemak). Tiada masa? Cuba oatmeal dengan kacang dan buah-buahan dan satu campuran dengan air protein shake. Atau cuba roti bakar bijirin penuh, epal dan sebuah protein shake.

2. Kurus tidak kebuluran diri mereka sendiri. Apabila anda tidak makan cukup, gula dalam darah anda adalah rendah, otak anda kelaparan dan badan anda akan ke mod simpanan lemak dan bukannya tinggal di mod pembakaran lemak. Orang yang kurus makan secara konsisten supaya badan-badan mereka mengambil makanan dan menggunakannya sebagai ganti menyimpannya.

Perkara tindakan kurus #2: makan secara proaktif. Makan hidangan kecil setiap beberapa jam dan jangan lewatkan makan. Makan protein dengan setiap kali makan (walaupun ianya sebuah cepat protein shake dengan air) supaya badan anda boleh metabolisme glukosa yang diperlukan.

3. Kurus tidak barangan mereka ke dalam gills. Sebaliknya, mereka berhenti makan sebelum mereka sudah terlalu penuh. Dan mereka biasanya makan makanan seimbang. Makan karbohidrat, lemak dan protein setiap kali makan memastikan bahawa metabolisme anda berfungsi dengan betul, membakar lemak dan bukannya menyimpannya. Dan apabila metabolisma anda bekerja, anda berasa lebih cepat satiated dan tidak mahu makan yang banyak.

Perkara tindakan kurus #3: hanya makan apabila anda lapar dan berhenti makan apabila anda 80% penuh.

4. Kurus orang tidak berfikir negatif tentang badan mereka. Pemikiran buruk sekali-sekala mungkin rayap masa dan sekali lagi, tetapi pada keseluruhannya, orang dengan badan-badan besar cenderung untuk berasa baik tentang diri mereka.

Perkara tindakan kurus #4: fikir positif pemikiran tentang badan dan kesihatan anda. Tidak ada lagi? Palsu sehingga anda membuat. Menulis dan membaca fikiran kurus yang baik dan menggambarkan kurus dengan anda. Pro atlet telah melakukan visualisasi seperti ini bagi tahun, dan ia berfungsi.

5. Kurus Jangan memaksa diri untuk makan benda-benda yang mereka tidak suka. Orang kurus sering tidak berfikir tentang apa yang mereka sedang makan sekali. Mereka hanya makan apabila mereka lapar dan menikmati hidangan yang bagus atau pun melayan seperti ais-krim sekali-sekala. Mereka tidak melucutkan diri mereka supaya mereka tidak berasa perlu untuk binge. Tetapi, mereka hampir selalu makan secara sederhana.

Perkara tindakan kurus #5: makan benda-benda yang anda menikmati secara sederhana dan mengambil multi-vitamin yang seandainya anda tidak sentiasa mendapat semua nutrien yang anda perlukan.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *