Merawat yang sakit sejuk – apabila anda tidak mempunyai masa untuk kudis sejuk

Merawat yang sakit sejuk – apabila anda tidak mempunyai masa untuk kudis sejuk

Merawat yang sakit sejuk bukanlah satu pengalaman yang menyenangkan.

Mereka adalah menyakitkan, memalukan, dan secara umumnya agak kerumitan. Dan mereka sentiasa seolah-olah datang pada masa paling teruk.

Kudis sejuk, nasib baik, dicipta pada permukaan di mana anda boleh merawat mereka. Jika mereka telah dalaman, kerana beberapa penyakit, mereka akan hidup mengancam.

Untuk berkesan merawat yang sakit sejuk, anda harus mengetahui tentang peringkat-peringkat yang berbeza. Seperti yang anda akan lihat, anda akan menggunakan rawatan yang berbeza berdasarkan tahap sakit anda.

Ini adalah variasi daripada kaedah rawatan sakit sejuk bagi setiap gejala.

1. Gejala sakit sejuk yang pertama adalah peringkat yang gatal-gatal. Sensasi cucukan yang mana ini menunjukkan pergerakan virus herpes ke permukaan untuk meniru. Virus ini masuk beribu-ribu sel-sel saraf, setiap satu yang menjadi kilang virus.

Penggunaan ais yang cepat adalah paling berjaya pada peringkat awal ini. Letakkan ais dalam beg plastik zip untuk mengelakkan kacau-bilau. Herpes virus tidak meniru apabila kawasan sejuk. Selalunya, malah, anda akan melambatkan atau menghalang perkembangan yang sakit sejuk.

2. Jika anda terlepas peringkat cucukan yang mana, virus akan memasuki sel-sel. Jangkitan ini menyebabkan bengkak berlaku. Permohonan ais masih rawatan pilihan dengan gejala-gejala sakit sejuk ini. Ini mengurangkan bengkak, mengurangkan haba di kawasan tersebut, dan memberikan beberapa keselesaan.

3. Pada peringkat yang seterusnya, luka terbuka muncul. Ini adalah kerana kemusnahan akibat gempabumi beribu-ribu sel-sel oleh herpes virus. Ais tidak lagi merupakan rawatan yang terbaik untuk anda sakit sejuk. Luka anda sekarang dalam peringkat pemulihan.

Ais masih akan memberikan keselesaan yang hebat, dan mengurangkan bengkak. Tetapi, Malangnya, ia memperlahankan proses penyembuhan dengan memandu darah dari kawasan tersebut.

Semasa peringkat terbuka luka, merawat yang sakit sejuk termasuk menyimpannya sebagai steril yang mungkin oleh kering dengan alkohol atau hidrogen peroksida sering.

Salah satu rawatan yang sangat popular, untuk peringkat ini, adalah satu produk yang dikenali sebagai Campho-Phenique. Ia numbs sakit yang lebih selesa, dan ia melawan jangkitan.

4. Tempoh penyembuhan untuk sakit sejuk anda sekarang melalui tanda merah yang akhir hilang. Merawat yang sakit sejuk, Semua dalam tempoh Penyembuhan, termasuk menggunakan haba. Ini akan membawa darah tambahan ke kawasan tersebut untuk hasil penyembuhan yang sangat cepat.

Pembersihan berterusan sakit itu akan mempercepatkan penyembuhan dan membantu mencegah re-infection. Terus menggunakan kemudahan rawatan pilihan anda. Rawatan ubat-ubatan kedai ini boleh mempercepatkan proses penyembuhan, tetapi memberikan kelegaan yang diberkati.

BAGAIMANA UNTUK MENGGUNAKAN HABA. Untuk memohon penyembuhan kehangatan, anda boleh menggunakan tuala kain atau kertas menurun dalam air panas. Anda juga boleh melunturkan tuala dan Panaskan di dalam ketuhar anda. Hanya berhati-hati untuk tidak membakar kulit anda.

Satu kaedah yang lebih baik, pada pendapat saya, adalah penggunaan beg teh panas. Dengan cara ini merawat yang sakit sejuk bukan sahaja kelajuan penyembuhan dari haba, tetapi juga bathes kawasan ini dengan ciri-ciri anti-virus sebatian yang dijumpai dalam teh. Herba balsem lemon dan mint seolah-olah menjadi berguna terutamanya dalam hal ini.

BERHATI-HATI. Kudis sejuk, dan virus herpes yang benar-benar menyebabkan mereka, adalah sangat mudah berjangkit. Hal ini berlaku, bukan sahaja untuk menjangkiti rakan-rakan anda, tetapi tempat-tempat lain di badan anda juga.

Kudis sejuk boleh dengan mudah merebak ke bahagian lain badan anda termasuk jari. Mana-mana herpes virus boleh mendapatkan melalui kulit akan menjadi kawasan masalah sakit sejuk baru. Terutamanya berbahaya semakin virus di mata anda. Ini benar-benar berlaku, dan ia boleh menyebabkan kerosakan pada kornea.

Apabila merawat yang sakit sejuk, berhati-hati untuk tidak menyentuh luka dengan jari-jari anda. Menggunakan bebola kapas atau tisu untuk membersih dan memohon apa-apa rawatan. Sentiasa basuh tangan anda selepas bekerja pada luka. Tangan pembersihan gel adalah insurans yang besar terhadap menyebarkan sakit sejuk.

Kesimpulannya, perlu diingat untuk memohon sejuk apabila sakit yang sedang dicipta dan haba semasa fasa pemulihan. Terus membersihkan luka dan basuh tangan anda sering apabila merawat yang sakit sejuk.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *