Menyembuhkan ketakutan tidak rasional Heights dengan NLP

Menyembuhkan ketakutan tidak rasional Heights dengan NLP

Ketakutan Heights, juga dikenali sebagai acrophobia, adalah satu fobia yang amat biasa yang dialami oleh lelaki dan wanita dari semua lapisan. Kajian mencadangkan bahawa sedikit, takut Heights semula jadi bagi kebanyakan orang dan haiwan. Apa takut sama Heights akan bertukar menjadi fobia dengan adalah takut yang berlebihan ia dianggap yg berkembang sama sekali, atau ia mengganggu kehidupan harian seseorang. Dalam usaha untuk mengelak heights, individu dengan acrophobia boleh enggan pendekatan balkoni, bangunan-bangunan yang tinggi, dan lain sering menemui tempat dan situasi. Dalam sesetengah individu, hanya berfikir tentang ketinggian boleh cukup untuk mencetuskan serangan panik.

Takut Heights boleh menolak mana-mana bandar yang bertingkat yang membuat seseorang berasa tidak selesa. Ini termasuklah tangga, roller coaster, jambatan, tangga, bumbung, dan beberapa kawasan lain yang kita hadapi dalam kehidupan harian. Sesetengah individu yang mempunyai fobia Heights boleh berasa selamat di sesetengah tempat, seperti balkoni mereka sendiri, tetapi rasa takut dalam situasi lain, seperti Bilakah mereka akan mendaki tangga.

Takut Heights boleh mencetuskan gejala-gejala yang sengit, termasuk pengsan, serangan kebimbangan, pening, gegaran, loya, berpeluh dan lain-lain lagi. Tidak seperti sesetengah fobia biasa, ramai individu dengan acrophobia Jangan bertindak balas dgn penuh ketakutan tetapi sebaliknya menjadi beku dengan ketakutan atau “petrified.” Sebagai contoh, seseorang mungkin memanjat tangga, tetapi tiba-tiba berasa yang mereka adalah terlalu tinggi sehingga turun dan menjadi terperangkap dengan cara ini.

Takut Heights boleh terutamanya melemahkan kerana pesakit mungkin mendapati diri mereka panicking dalam situasi di mana mereka perlu tinggal tenang dan sabar untuk sentiasa selamat. Orang-orang yang mendapati diri mereka di tinggi sehingga lokasi, seperti di atas tangga satu atau maksimum, mungkin mengalami serangan panik menyebabkan kecederaan fizikal. Atau, penghidap mungkin mula gegaran begitu sukar mereka risiko jatuh dan mendapat cedera. Oleh itu, adalah penting bagi orang-orang yang fobia yang adalah berpotensi berbahaya untuk mendapatkan rawatan bagi keadaan mereka.

Sebelum ini, Rawatan melibatkan mendedahkan seseorang untuk cemerlang supaya mereka akan dipaksa untuk “menghadapi ketakutan mereka.” Kaedah ini membuktikan tekanan dan tidak berkesan untuk majoriti rakyat. Pilihan lain, lebih berjaya termasuk ubat-ubatan dan terapi. Tidak Hypnosis Terapi adalah rawatan yang sangat baik kerana ia adalah berkesan, selamat, dan tidak invasif.

Kerja-kerja hypnotism konvensional melalui cadangan post-hypnotic langsung. Dalam zaman moden, pendekatan ini sering membuktikan tidak berkesan. Hari ini, orang cenderung untuk menjadi pemikir bebas dan akan menentang cadangan post-hypnotic tidak sedar hanyasanya arahan mereka. Berpengalaman hypnotists kini menggunakan teknik hypnosis Ericksonian yang lebih maju untuk mengelakkan halangan ini.

Ericksonian hypnosis, seperti yang dirumuskan oleh Milton Erickson, MD, adalah satu bentuk lebih baik hypnosis daripada amalan konvensional. Ia menggunakan langsung cadangan yang tersembunyi dalam cerita, perbualan, dan metafora untuk menyalurkan pemikiran bawah sedar anda kepada proses pemikiran yang baru, fobia-percuma. Ini kerja-kerja kerana ia adalah jauh lebih sukar bagi pemikiran untuk menentang cadangan yang tersembunyi dalam dialog, daripada post-hypnotic cadangan yang jelas untuk minda sedar.

Program terapi hypnosis biliknya termasuk banyak teknik yang berlainan untuk memastikan ia akan bekerja untuk semua orang. Gabungan pelbagai Ericksonian hypnosis dan teknik-teknik Neuro-Linguistik pengaturcaraan (NLP) adalah sesuai untuk hampir semua orang yang cuba untuk shake yang fobia.

Program gabungan ini bermula dengan sesi terapi berehat. Apabila anda berasa tenang dan jelas, teknik-teknik NLP boleh digunakan untuk mengubati yang fobia. Semua fobia yang timbul daripada proses pemikiran yang sama, jadi semua yang anda perlukan adalah satu program hipnoterapi tunggal dengan penggubalan betul ke vanquish fobia mana-mana, atau bahkan lebih daripada satu fobia.

Ringkasan: Beberapa jenis terapi yang bergantung pada usaha yang sedar untuk merawat satu fobia, tetapi ini selalunya tidak bekerja kerana fobia berakarumbikan mendalam dalam minda tidak sedarkan diri. Teknik-teknik yang terdapat dalam Ericksonian hypnosis dan NLP adalah terutamanya berkesan merawat fobia kerana ia berfungsi pada tahap ini tidak sedarkan diri. Fobia menolak apabila emosi takut tidak sedar dipautkan kepada imej mental, seperti melihat ke bawah dari tempat yang tinggi. Dengan disassociating atau mengeluarkan perasaan kebimbangan daripada imej, hypnosis dan teknik-teknik NLP tertentu boleh selama-lamanya menyembuhkan takut dengan cepat.

Sesi terapi Hypnosis boleh membantu seseorang dengan cepat dan dengan mudah menakluk ketakutan Heights. Tidak Hypnosis Terapi adalah salah satu bentuk paling fobia remedi yang tersedia, dengan tiada kesan sampingan. Untuk lelaki dan wanita yang ingin memerangi acrophobia atau mana-mana fobia lain, hypnosis menawarkan satu bentuk seimbang pelepasan fobia tanpa tekanan.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *