Mencapai kesedaran diri dengan amalan Yoga

Mencapai kesedaran diri dengan amalan Yoga

Apakah kesedaran diri?

Konsep Muhasabah diri dalam falsafah yoga isu keperibadian anda. Maknanya, anda akan sedar tentang fikiran yang semakin pelbagai dan berasingan dari idea-idea lain (luaran). Di beli untuk mencapai matlamat ini dalam yoga, meditasi dan menumpukan perhatian yang sesuai diperlukan. Keadaan psikologi yang unik ini biasanya dirujukkan dalam falsafah yoga sebagai keadaan yang sedar diri.

Mengapa adalah kesedaran diri merupakan penekanan utama dalam yoga? Pada mulanya mati, ia adalah tindakan anda yang pertama ke arah mencapai kestabilan emosi. Menjadi emosi stabil oleh itu peningkatan kemajuan anda dalam amalan yoga supaya anda mendapat akhir falsafah yoga semua – outlook dipertingkatkan dan pelupusan dalam kehidupan seharian.

Bekerja dengan Yoga untuk mencapai kesedaran diri

Menjalankan yoga adalah sederhana anda ke arah Muhasabah diri yang komprehensif dan menyeluruh. Integrasi seluruh tubuh dan minda dalam yoga adalah berguna dalam peringkat ke arah tahap yang fizikal dan emosi Muhasabah diri. Pihak berkuasa percaya bahawa ia adalah bekalan kuasa ke atas fizikal dan kepala anda.

Ketara yoga menyediakan para pengamalnya rumit kelebihan, ia perlu melalui pendekatan kompleks untuk memberi keputusan muktamad. Dua tahap 1 yama dan niyama menetapkan matlamat yoga itu sendiri-pengikut jenis ini dan mengurangkan negatif akan meningkatkan kemungkinan anda mendapat kejayaan. Kemudian, anda memindahkan kepada melakukan postur badan yang pelbagai dari pergerakan asas kepada yang rumit. Pergerakan ini semua dikawal oleh faktor-faktor psikologi dan rohani dalam amalan, terbaik dalam tubuh badan.

Pengetahuan fizikal tubuh badan

Rutin senaman atau yoga postur adalah satu khususnya idea-idea yang standard dalam yoga. Ini semua dilakukan dengan tujuan meningkatkan fungsi fizikal dan merealisasikan kewujudan fizikal fizikal. Falsafah yoga menegaskan bahawa orang yang menggunakan bodily seluruh tubuh mereka untuk mencapai matlamat kerohanian yang lebih mendalam. Oleh itu, jasad hanya berfungsi sebagai instrumen.

Sementara itu, meditasi dan tumpuan adalah tindakan terakhir dalam yoga. Ini adalah apabila anda mula menghadapi perjalanan yang mendalam rohani arah Muhasabah diri.

Muhasabah diri fizikal

Ramai orang sedar Kesihatan hari adalah termasuk yoga di Rejimen kecergasan mereka dengan ganjaran kesejahteraan yang tertunggak (selain dari fizikal peningkatan). Mudah sebenarnya, ini adalah penjelasan yang tunggal mengapa yoga terus berkembang sebagai amalan kesihatan Walaupun semua ini bertahun-tahun dan selepas peningkatan kecergasan pelbagai. Baca di bawah untuk mengetahui bagaimana latihan yoga kini boleh membentangkan ini faedah tambahan:

. Satu faktor yang penting dalam menimbulkan yoga berbeza adalah fleksibiliti. Oleh itu, teknik-teknik regangan adalah benar-benar tersebar luas dalam yoga, terutamanya di kawasan tulang belakang. Ini semua bertujuan untuk membuat tisu otot, sendi dan ligamen lebih berkuasa dan lebih berupaya mengelakkan kecederaan.
. Pernafasan adalah satu lagi isu yang penting dalam yoga. Oleh itu, hendak beberapa pelaksanaan yang betul dengan pendekatan tepat pernafasan senaman otot paru-paru anda. Ini juga membantu dalam jumlah penggunaan oksigen, yang proses dalaman anda jumlah yang semakin meningkat.
. Selain daripada serba boleh yang tinggi, bekerja dalam yoga senaman regangan dan baki fizikal juga boleh meningkatkan kuasa otot anda. Ini adalah satu sebab mengapa yoga adalah memandang sebagai sebahagian daripada jadual kecergasan seseorang hanya kerana ia mampu membentuk dan toning tisu-tisu otot anda.
Pencegahan kecederaan adalah hampir pasti orang yang paling ketara aspek bodily positif yang menyampaikan yoga. Oleh pengukuhan tisu otot dan lokasi-lokasi yang tepat daripada badan anda, mereka akan lebih mampu melawan sebarang ketidakselesaan atau kemudaratan yang boleh dicapai.

Psikologi Muhasabah diri

Kelebihan fizikal yoga akan dicapai dengan hanya satu fasa daripada amalan. Fasa seterusnya isu-isu psikologi aspek badan. Muhasabah diri tidak pernah boleh penuh tanpa menggunakan meditasi yang betul dan tumpuan mekanik; Malah, fasa ini adalah jauh lebih penting daripada aspek tubuh daripada yoga untuk Muhasabah diri.

Pelaksanaan yoga asanas berfungsi sebagai jambatan yang menghubungkan pengalaman praktikal sistem luaran dan dalaman. Jika anda ingat tahap dua yoga, awal yang istimewa orang dengan apa yang besar untuk badan dan kepala, anda walaupun peringkat seterusnya tawar-menawar dengan isu-isu yang anda perlu cuba untuk mengelakkan. Dengan jelas mewujudkan individu, cita-cita, usaha anda ke arah Muhasabah diri dan menyedari potensi anda dapat menjadi banyak yang lebih rumit. Ia juga akan membangunkan banyak lebih baik dan lebih mendalam pemahaman yang ‘diri’ sebagai penting dalam menunaikan daripada berkemungkinan anda.

Kelebihan Yoga: psikologi

Amalan yoga adalah benar-benar makmur tanpa membuat penggunaan kaedah meditasi. Biasa dengan keadaan anda otak dan sistem tubuh badan mesti sering menjadi sistem dengan setiap yang lain untuk mendapatkan manfaat tambahan yoga. Oleh yang demikian, kelemahan apa-apa penghakiman atau pengabaian aspek anda boleh hasil kepada kesan-kesan yang berbahaya pada fizikal dan kepala anda.

Aspek psikologi positif yang anda boleh mencapai dari yoga memerlukan pematuhan ketat dengan peraturan-peraturan yoga. Sebagai contoh, anda perlu kerap bermeditasi dan melakukan latihan fizikal yoga, sementara mengekalkan satu bentuk cara hidup yang sesuai dengan rutin yoga anda. Kerana dengan sesuatu, transformasi fizikal akan menyokong meningkatkan potensi anda psikologi. Jika anda fizikal itu berfungsi sepenuhnya, maka otak anda akan juga berkesan. Dan yang lebih tajam otak anda, lebih baik keupayaan anda memberi tumpuan kepada memiliki kerohanian dalam pengalaman penting dalam yoga.

Kawalan diri

Dengan pengurusan diri, ia merujuk kepada setiap Ketua dan seluruh badan. Ia membenarkan bisul turun kemahiran anda untuk menguruskan corak pernafasan anda melalui prestasi postur yoga. Ia hanyalah sehingga akhirnya anda menguasai bagaimana otak anda bekerja anda akan membolehkannya mengawal kaedah pernafasan anda.

Keupayaan pengurusan fikiran anda bercakap banyak untuk tempoh amalan yoga. Ia boleh membuat pergerakan yoga anda jauh lebih tepat, hasilnya memaksimumkan manfaat tambahan yang boleh dicapai. Dari segi pengurusan otak, ianya melibatkan keupayaan anda untuk sama-sama menangani keadaan yang sedar dan tidak sedarkan diri. Sebenarnya mudah, negeri ini dua kepala akan kabur dalam yoga dan potensi anda untuk memisahkan satu dari yang lain adalah penting dalam matlamat untuk menumpukan perhatian.

Prestasi mental

Yoga mengandungi banyak senaman fizikal yang langkah-langkah meningkatkan keupayaan otak anda untuk mengandungi hanya idea-idea yang penting dalam sesi yoga berbeza. Seperti yang anda mungkin sedar, fikiran anda dihujani dengan banyak pemikiran incongruent dan rawak. Keupayaan anda untuk jenis mereka keluar dan fokus hanya pada idea-idea bahawa perkara yang amat penting dalam mencapai kesedaran diri dengan yoga.

Latihan mental ini melengkapkan latihan bodily fizikal yang ada, seperti pernafasan dan asanas yoga yang 26.

Menumpukan perhatian

Dengan meditasi yang kini menjadi aspek utama dan terakhir dalam arah satu kepakaran yang mendalam dalaman, potensi anda untuk menumpukan perhatian dan mendapatkan pemegang di atas idea-idea anda adalah perlu. Dengan ini tiada, anda pasti tidak akan dapat mencapai peringkat selesai Muhasabah diri. Ia juga adalah apa yang membuatkan anda berjaya walaupun dalam keadaan tertekan dan prestasi biasa taktik yoga menyokong untuk sentiasa meningkatkan otak anda.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *