Membongkar Mitos 3 mengenai teh hijau

Membongkar Mitos 3 mengenai teh hijau

Secawan teh hijau, apabila buatan dengan betul menghasilkan secawan rasa dengan nuansa perjalanan yang banyak, baik untuk kesihatan anda, dan boleh memberikan bertahun-tahun menghirup kenikmatan.

Walau bagaimanapun, Terdapat beberapa salah faham yang biasa yang terapung di mengenai minuman ini. Di bawah, kami akan meneroka popular 3 “mitos” dan membersihkan beberapa butir-butir yang mendung kadang-kadang dikaitkan dengan jenis teh.

Mitos # 1 – teh hijau yang tumbuh dari yang sendiri Khas spesies daripada loji

Palsu! Terdapat tiada satu spesies tumbuhan yang hanya pucuk daun teh ini.

Teh semua, termasuk green, adalah dipupuk sama ada dengan spesis tumbuhan yang dipanggil bunga kamelia sinensis. Yang 3 lain yang utama jenis adalah, putih, oolong dan hitam.

Apa yang menentukan klasifikasi “warna” Teh yang adalah masa tahun daun akan dipetik, Seksyen apa loji yang dibawa, dan paling penting pengoksidaan dan menembak (atau dimasak) mereka akan menjalani pemprosesan. Jenis teh hijau menerima sedikit pengoksidaan yang membantu daun mengekalkan penampilan yang lebih hijau, rasa vegetal lebih halus, dan memelihara lebih banyak antioksidan yang kuat.

Mitos # 2 – teh hijau rasa berumput, pahit dan kabur!

Benar dan False ini semua bergantung pada bagaimana anda membelinya, bagaimana anda minuman dan Bilakah anda minuman.

Apabila kaya dengan betul mengewap 185 darjah air antara 2 hingga 3 minit dan dalam bentuk daun yang longgar dalam tempoh 6 bulan pembelian, orang akan mendapati teh hijau mempunyai banyak perisa yang unik untuk menawarkan. Dari ringan, manis, dan sedikit vegetal, mendalam, mantap, dan berumput (tetapi dengan sejenis kemanisan serta).

Fakta yang penting yang perlu diingat adalah bahawa jenis teh apabila dibeli dan steeped dalam beg teh hijau tidak hanya lama dan Kering, tetapi mengandungi lebih rendah kecil kepingan daun gred rendah yang dipanggil “fannings” yang menghasilkan yang salah faham berumput, pahit, rasa kabur. Inilah selumayan benar rasa teh hijau!

Peminum teh banyak seluruh dunia suka rasa indah hijau! Jika tidak, ia tidak akan menjadi jenis yang paling popular di laman tempahan online.

Mitos # 3 – teh hijau adalah “Mengubati kanser”

Palsu! Walaupun minum teh hijau baik untuk kesihatan anda, ia bukanlah ubat untuk kanser.

Penemuan-penemuan yang banyak masih perlu dilakukan dalam usaha untuk mewujudkan peranan sebenar teh di dalam berjuang, memusnahkan, dan mungkin menghalang kanser tertentu.

Setiap minggu, artikel-artikel yang baru diterbitkan yang menunjukkan yang menarik potensi teh dan bagaimana ia boleh memberi manfaat kepada keseluruhan panjang jangka Kesihatan, tetapi setakat ini terdapat tiada bukti bahawa menyimpulkan ia boleh menyembuhkan kanser.

Walaupun beberapa kajian baru menunjukkan teh ini diunjur tumor tertentu dalam tikus, kajian lebih manusia perlu dilakukan untuk memindahkan keupayaan teh ini ke Bab seterusnya. Mungkin satu hari nanti ia akan mengisi jurang yang saintis itu tidak dapat mengisi masa lalu.

Diketepikan sebagai seorang pejuang mungkin kanser, teh hijau telah menunjukkan untuk mengurangkan risiko serangan jantung dengan mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, meningkatkan sistem imun dan juga berjuang membina sehingga wabak!

Jadi, mereka adalah sebahagian daripada anda salah faham yang lebih asas tentang teh hijau, dan masa yang akan datang, anda berada dalam talian mengambil beberapa teh ini berbentuk longgar. Dengan beratus-ratus jenis untuk meneroka, ia sangat baik mungkin menjadi teman terbaik minum baru anda!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *