Manfaat kesihatan memanjat batu

Manfaat kesihatan memanjat batu

Dalam beberapa tahun yang lalu, Rock climbing dilihat sebagai arus perdana sukan dan bilangan orang-orang yang mengambil sukan ini mencabar adalah meningkat setiap tahun. Ini adalah kerana ia membolehkan penerokaan tebing yang tidak boleh dicapai, batu-batu dan menggalakkan anda untuk bergerak lebih tinggi ketika pendakian muka batu. Bilangan gimnasium dalaman semakin meningkat dengan pantas sekitar negara, membuat rock climbing sukan Earth Hour. Ianya gimnasium dalaman yang bertanggungjawab untuk membuat pendakian sukan dengan populariti yang semakin meningkat. Sukan yang dilakukan oleh mereka yang hampir setiap satu seperti atlet; orang-orang yang hanya mencari untuk cabaran kedua-duanya mental dan fizikal, bahkan anak-anak cuba mendaki untuk bersenang-senang. Inilah yang membuatkan mendaki latihan kecergasan alternatif untuk pendaki yang berpengalaman atau yang aneh kecergasan.

Proses pembelajaran untuk meregangkan dan mencapai memegang yang menggunakan kedua-dua jari dan jari kaki untuk mendapatkan cengkaman dan di dinding melibatkan badan yang berusaha untuk memberi baki perlu, memperbaiki koordinasi tangan-kaki. Profesor Frank Powell Furman Universiti kesihatan dan Jabatan Sains Sukan telah dipetik berkata Engaging dalam aktiviti fizikal seperti mendaki gunung boleh Petua kira-kira kalori orang-orang yang dimakan berbanding kalori yang dibakar, dengan itu jenis senaman dan moderasi diet anda, ianya pasti mungkin bahawa ia akan mempunyai kesan yang besar.

Regangan adalah penting untuk memanjat kerana ia adalah semua tentang fleksibiliti yang baik. Panas sehingga teknik menggunakan Mesin dayungnya boleh digunakan apabila mendaki di gimnasium untuk dalaman, mendayung pada yang santai kelajuan sehingga peluh tercetus. Ketika pendakian di luar rumah, berjalan kaki dari tempat meletak kereta ke destinasi pendakian secara amnya, tetapi memanaskan yang perlu dilakukan untuk mengelakkan kecederaan, ini membantu dalam mengawal selia aktiviti kardio-vaskular. Memanaskan otot-otot tertentu boleh membantu dalam meningkatkan fleksibiliti. Ini menunjukkan bahawa climbing adalah sukan yang meningkatkan tahap kecergasan individu dan pendaki membangunkan belakang, lengan, dan jari kekuatan dengan cepat sebaik sahaja mereka akan tetap rock pendaki. Kawasan-kawasan rock climbing yang bertanggungjawab untuk meningkatkan kecergasan adalah komposisi badan, fleksibiliti, daya tahan dan kekuatan otot. Rock climbing adalah juga bermanfaat fisiologi, kerana ia membina keyakinan diri dan membuatkan pendaki tersebut seorang yang bertanggungjawab.

Apa yang lebih menarik tentang memanjat ialah bahawa ia yang juga orang Kurang Upaya yang mampu memanjat, tetapi mereka menggunakan kaedah-kaedah alternatif untuk mendaki. Ia adalah berfaedah kerana ia meningkatkan kesihatan orang dengan memperbaiki sistem peredaran dan respiratori; kerana aktiviti berat. Pendaki biasa juga menonton Diet mereka, rapat berbanding orang biasa kerana banyak tenaga yang diperlukan. Batu mendaki itu membuat penggunaan hampir semua otot-otot di dalam badan, orang perlu berwaspada pada setiap masa dan ini mengekalkan para pendaki yang sesuai dari segi fizikal dan mental.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *