Manfaat berjalan dalam kehidupan kita

Manfaat berjalan dalam kehidupan kita

Ramai yang ragu-ragu tentang manfaat berjalan. Tidak berjalan membuat anda semua berpeluh? Tidak ia meletakkan anda pada risiko yang lebih tinggi bagi semua jenis kecederaan? Tidak semua yang berdebar-debar pada sendi anda benar-benar membuat anda umur lebih cepat dalam jangka masa panjang? Anda tidak boleh membangunkan denyutan jantung yang boleh akhirnya membunuh anda? Dan bagaimana pula bahawa lelaki Jim Fixx–hanya melihat apa yang berlaku kepadanya kerana berjalan!

Sedih untuk mengatakan, ini adalah mitos moden dan anekdot conjured oleh orang-orang yang hidup dalam masyarakat yang tidak aktif daripada penonton. Terdapat juga beberapa atlet bertaraf dunia dan doktor-doktor perubatan “pakar” yang menegaskan bahawa jika anda menjalankan lebih daripada dua batu pada masa anda kes nut. Kita manusia hanya makhluk yang pergi untuk ketahanan dan pecah tidak pendek pecut laju, mereka berhujah, dan jadi kami melakukan sesuatu un-natural. Oleh itu, yang tidak benar; serigala, misalnya, dikenali untuk perjalanan 100 km dalam satu hari–iaitu ketahanan, tidak sprinting.

Setakat “Jim Fixx” anecdote pergi: ia tidak berjalan yang membunuh dia, walaupun memang benar bahawa beliau mempunyai serangan jantung dan meninggal dunia ketika berjalan dan hanya pada awal 50-an. Masalah sebenar adalah Fixx itu satu penyakit genetik yang pergi tidak dapat dikesan dan undiagnosed–Ironinya, kerana berjalan telah dia jadi sihat dan bertenaga jika tidak, yang dia tidak pergi ke doktor!

Sekarang, saya tidak mengatakan tidak pernah berjumpa doktor. Tetapi mereka adalah dua daripada manfaat kesihatan yang luar biasa berjalan: meningkat tenaga dan hanya satu perasaan yang menakjubkan kesihatan keseluruhan dan kesejahteraan. Tidak salah satu persepsi tersebut adalah satu ilusi, sama ada. Siapakah untuk memberitahu anda bahawa berjalan adalah tidak melakukannya untuk anda apabila anda sudah jelas kedua-dua perasaan dan bertindak lebih bertenaga dan anda tahu itu bukan dari apa-apa bahan, undang-undang atau menyalahi undang-undang?

Bagaimana boleh berjalan membuat anda merasa keseluruhan sihat dan cergas? Kerana ia benar-benar membuat anda rasa dengan cara itu. Pasti, terdapat latihan lain hebat yang anda boleh lakukan, juga, dan saya pasti merasakan latihan silang yang menakjubkan untuk anda, tetapi berjalan lama kerana terbukti menjadi salah satu yang terbesar Kesihatan-enhancers yang boleh digunakan oleh sesiapa sahaja. Jauh dari membunuh anda awal, berjalan boleh mencegah penuaan pramatang dan kematian awal!

Satu kajian yang dijalankan lebih dua dekad mendapati beberapa fakta yang menarik dan beberapa bukti yang baik bahawa berjalan boleh memperlahankan proses penuaan. Orang lebih 50 yang beroperasi dengan kerap mempunyai satu lagi kehidupan aktif, mengurangkan risiko mati awal dan Kurang Upaya yang lebih sedikit. Kajian dikesan 538 orang lebih 50 berlari beberapa kali seminggu sejak tahun 1984. Kumpulan ini adalah berbanding dengan bebas-pelari. Cukup menarik, kerana orang-orang yang membesar lebih tua, perbezaan dengan pelari-pelari Kesihatan berkembang lebih besar, meneruskan juga Bilakah orang pergi lebih 90 tahun! Kelebihan Kesihatan berjalan adalah lebih besar daripada yang telah secara umumnya telah dipikul sudah.

Faedah-faedah yang terbukti daripada berjalan adalah banyak. Berjalan meningkatkan kejelasan mental dan tumpuan, termasuk ingatan yang lebih baik dan mengelakkan degenerasi makular mental. Ia meningkatkan keyakinan diri. Berjalan juga membuat seseorang kelihatan lebih baik. Pelari tetap kelihatan beberapa tahun lebih muda daripada mereka, dan mereka adalah seksi kerana mereka tidak berlebihan berat badan, tidak fleksibel atau hunched lebih Bilakah mereka berjalan kaki.

Terdapat juga faedah lain berjalan. Berjalan meningkatkan tenaga untuk mana-mana tugas–termasuk bentuk-bentuk lain bekerja atau bermain sukan. Ia menyebabkan bunyi tidur dan menjadikan orang-orang yang berasa lebih tenang dalam situasi yang tertekan. Ia adalah satu cara yang sihat untuk mengurangkan berat badan. Berjalan meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan meningkatkan kekuatan fizikal dan daya tahan.

Satu lagi faedah berjalan adalah bahawa ia membuatkan anda berasa lebih “tinggi” tentang kehidupan dan membantu untuk memberikan anda sikap yang lebih positif. Berjalan Walaupun ditetapkan sebagai penawar atau cara untuk kemurungan klinikal pertempuran!

Saya berharap bahawa selepas membaca semua di atas anda tidak lagi mempersoalkan sama ada berjalan adalah baik untuk anda atau tidak. Tidak percaya gembar-gembur yang mudah di dunia moden yang gemuk. Keluar jalan-jalan dengan Kasut berjalan anda dan menunjukkan kepada mereka apa yang anda ada!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *