Langkah-langkah praktikal sepuluh terima kasih

Langkah-langkah praktikal sepuluh terima kasih

Anda bangun pada waktu pagi yang ditentukan untuk satu hari yang baik dan sebelum anda tahu, anda mendapati diri anda berasa terharu, tertekan, dan bahawa anda tidak boleh menunggu untuk hari yang perlu ke atas supaya anda boleh? Adakah anda berasa seperti anda sedia ada dari hari ke hari bukannya hidup kegembiraan? Adakah anda pernah bertanya diri sendiri, “Adakah ini semua ada, dan jika ia adalah, saya inginkannya?” Jika begitu, anda tidak bersendirian.

Beribu-ribu orang sama seperti anda akan bertanya soalan-soalan yang sama. Ini adalah orang-orang yang menyangka bahawa jika mereka hanya melakukannya betul segala-galanya akan okay. Hak bermaksud – berkahwin, memiliki anak, membeli rumah starter, berpindah rumah dan kereta dua garaj dan sebagainya termasuk mendapatkan pendidikan yang baik supaya anda boleh membuat banyak dolar lebih besar. Anda terus berjalan untuk bersaing dengan gambar ini kejayaan dan belum terasa begitu kosong. Kekosongan terasa seperti pengasingan, kesepian dan keletihan. Saya panggil kekosongan ini ‘berputus asa kewujudan.’

Berputus asa kewujudan

Existentialism adalah falsafah yang berpusat atas analisis kewujudan dan menekankan kebebasan, tanggungjawab, dan selalunya pengasingan individu. Berputus asa bermakna utter kehilangan harapan atau punca kepada kekecewaan gelita. ‘Berputus asa kewujudan’ maka bermakna menyakitkan percanggahan antara apa yang ada, dan apa yang patut, antara persepsi seseorang, dan salah satu suppositions.

Perasaan kehilangan atau ketiadaan erti dalam kehidupan penyebut biasa segala bentuk emosi dan telah dikenalpasti sebagai ‘penyakit moden hari.’ Kesakitan, penyakit, kekecewaan, kerugian, kegagalan, Pemberimilikan atau kebosanan semata-mata – semua membawa kepada perasaan ini bahawa hidup ini tak bererti. ‘Berputus asa kewujudan’ wujud apabila kita membeli mitos yang mempunyai gula-gula luar mencipta kejayaan dan kebahagiaan. Kami melakukan dan membeli segala-galanya yang kita boleh untuk mengisi ‘lubang dalam jiwa kami’ kecuali satu-satunya perkara yang benar-benar penting – pergi dalam dan bisikan-bisikan dengan diri kita sendiri.

Bisikan-bisikan dengan diri kita sendiri

Bisikan-bisikan dengan diri melibatkan mengubah cara kita pada lazimnya fokus tenaga kami. Ini bermakna bahawa apa anda fokus anda perhatian atas MENGEMBANG. Para saintis telah menemui bahawa tenaga tidak pernah mati; Sebaliknya, ia berubah bentuk kerana perhatian tertumpu padanya. Pemikiran adalah tenaga. Kepercayaan adalah pemikiran dengan jangkaan yang dilampirkan. Segala-galanya bermula dengan pemikiran dan realiti dicipta oleh pemikiran yang mengandung.

Salah satu undang-undang sejagat adalah undang-undang meningkatkan. Undang-undang ini memastikan bahawa apa sahaja yang anda menumpukan perhatian pada akan meningkat dalam hidup anda. Dalam erti kata lain, apa sahaja yang anda fikirkan tentang mengembang dan oleh itu anda akan menerima lebih banyak lagi. Cara untuk memperkasakan (positif), menyatakan terima kasih di atas semua nikmat banyak anda menerima mempercepatkan proses ini. Cara penghad (negatif), prinsip yang sama terpakai.

Apa itu syukur?

Terima kasih adalah keadaan yang bersyukur: kesyukuran. Apakah ini bermakna dari segi kehidupan kita? Pada dasarnya ini bermakna bahawa apabila kita melihat kehidupan sebagai satu peluang untuk berkembang cinta, dan belajar tentang membuka hati kita dengan kasih sayang, kita lihat dunia dari penyembuhan dan ketenangan. Apabila kita melihat dunia sebagai tempat kesakitan dan penderitaan yang juga adalah apa yang kita lihat. Kesakitan dan penderitaan sebenarnya constricts hati kita dan mempengaruhi kesihatan fizikal kita.

Ucapan terima kasih sebagai satu cara hidup

Berapa ramai daripada kita hidup kehidupan kita berterima kasih banyak nikmat yang kita ada? Bagaimana banyak kali sehari kita katakan ‘terima kasih’? Bilakah terakhir kali anda berkata ‘terima kasih’ kepada diri sendiri untuk mencipta ini menakjubkan bahawa anda?

Apa akan anda kelihatan seperti jika anda tinggal hidup anda seolah-olah segala-galanya adalah hadiah kepada anda? Bagaimana anda akan memulakan hari jika perkara pertama yang anda lakukan adalah bersyukur atas Hadiah kehidupan? Salah satu petikan yang saya terutamanya suka adalah oleh Jim Evans. Ia adalah, “Jika anda tidak fikir setiap hari adalah hari yang hebat, cuba pergi tanpa satu.” Elk hitam (pribumi berwawasan) bercakap mengenai tabiat Nya ucapan setiap pagi dengan membenarkan luar, loncatan kakinya terdedah sentuh rumput basah benar-benar menyambung semula dengan bumi, dan menyanyi doa kesyukuran untuk hari ketibaan.

Langkah-langkah yang praktikal untuk mengamalkan terima kasih

1. Mula menulis jurnal kesyukuran. Bergantung kepada pengarang yang yang anda baca, pelbagai cadangan daripada perkara-perkara 5-80 sehari. Apa yang bekerja untuk saya mengatakan ‘terima kasih’ kepada segala-galanya yang saya hadapi setiap hari, contohnya sebuah matahari matahari terbit/terbenam, hoar frost pada pokok (terutamanya ketika Matahari bersinar), makanan, tempat tinggal, rumah mesra dan Pejabat, pakaian, rakan sekerja, kerja/pekerjaan, pelajaran tentang ketenangan hidup, dan lain-lain.

2. Ingat: Meister Eckhart berkata, “solat yang paling penting di dunia ini hanya dua Perkataan: terima kasih.”

3. Lakukan senaman abjad yang terima kasih. Dalam komputer riba anda, menulis huruf-huruf dari A – Z. Secepat yang anda boleh, tulis saya bersyukur ___ yang bermula dengan huruf A dan melalui abjad. Contohnya: Saya bersyukur epal, saya bersyukur dengan pisang, saya bersyukur dengan lobak merah, dan sebagainya sehingga anda selesai semua huruf.

4. Mulakan hari anda dengan bersyukur atas semua nikmat yang anda mempunyai.

5. Amalan untuk setiap hari ‘Akta kebaikan’.

6. Mencari cara-cara yang anda boleh benar-benar memuji pasangan anda, anak anda, rakan sekerja anda, pekerja anda, orang yang melayani anda – seperti pelayan, posmen, kertas penghantaran seorang pegawai polis, dan sebagainya.

7. Terima bumi untuk mempertahankan hidup anda dengan memberi makanan, udara dan air.

8. Menulis surat kepada alam semesta menyatakan terima kasih di atas semua nikmat yang anda.

9. Terima ibu bapa anda untuk memberikan anda kehidupan.

10. Terima alam semesta untuk semua pengajaran yang telah anda terima.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *