Kuasa sistem berlatih Tai Chi Chuan

Kuasa sistem berlatih Tai Chi Chuan

Tertanya-tanya tentang Tai Chi tetapi berjalan pendek pada masa dan kesabaran untuk membuat kedalaman kajian anda sendiri? Berikut adalah artikel yang ringkas tetapi tepat pada topik berlatih Tai Chi. Itu teratur dan mudah dihadam.

Tai Chi, yang juga dikenali sebagai Tai Chi Chuan (taijiguan) atau Taiji, biasanya diterjemahkan sebagai penumbuk muktamad yang tertinggi dan dikenali di seluruh dunia sebagai seni mempertahankan diri Cina yang menggabungkan prinsip-prinsip pertahanan diri dengan kecergasan mental dan fizikal. Seni ini diamalkan oleh berjuta-juta orang hari ini untuk beberapa tujuan, termasuk mempertahankan diri dan untuk manfaat kesihatan.

Berlatih terlibat dalam asas amalan Tai Chi. Berlatih Tai Chi terletak di salah satu daripada peringkat-peringkat yang paling penting dalam seni mempertahankan diri ini kuno. Seperti yang dinyatakan dalam kebanyakan sumber, berlatih Tai Chi amat dianggap sebagai satu-satunya cara untuk mengajar pelajar-pelajar seni kepentingan pertahanan diri, jarak dan kelajuan.

Berlatih Tai Chi diamalkan pada kadar yang perlahan, menuntut ilmu kebatinan. Menurut penyokong, pergerakan perlahan-lahan dan berterusan secara amnya direka bentuk untuk menyampaikan kemahiran fizikal kuat sparrer itu, serta untuk merangsang aliran tenaga dalam badan. Kadar ini lambat, menuntut ilmu kebatinan yang terlibat dalam berlatih Tai Chi juga membantu untuk membangunkan baki, penyelarasan nafas dan gerakan, kepekatan dan berehat. Hanya, Tai Chi berlatih mengajar anda bagaimana untuk bergerak dengan mudah tanpa ketegangan supaya minda dan badan anda boleh berfungsi dengan lancar. Saya fikir ini satu kebaikan kesihatan yang besar.

Terdapat tiga peringkat utama latihan yang terlibat dalam berlatih Tai Chi. Pertama mempunyai kaitan dengan postur; kedua dengan aplikasi Pertahanan Diri; dan yang ketiga dengan penyelarasan nafas dengan pergerakan.

Dari segi kedudukan, latihan Tai Chi perdebatan terutamanya mengajar anda dengan postur yang betul. Apa yang saya sebenarnya bercakap tentang di sini adalah di mana betul-betul untuk meletakkan tangan dan kaki ketika berlatih. Latihan juga merangkumi bentuk asas pergerakan, termasuk peralihan di antara pergerakan ini. Mengikut sesetengah pakar perdebatan Tai Chi, adalah melalui penguasaan postur yang betul bahawa pelajar boleh membina gambaran sifat kekuatan yang fleksibel. Tahap ini, Walau bagaimanapun, memerlukan amalan yang panjang dan rajin untuk menguasai.

Tahap seterusnya berlatih Tai Chi melibatkan pemahaman yang bertenaga dan aplikasi Pertahanan sendiri. Di tempat pertama, berlatih Tai Chi dilihat sebagai usaha tenaga. Tanggapan ini mungkin berpunca daripada hakikat bahawa apabila mengamalkan Tai Chi berlatih, anda akan menenangkan dan tenaga tubuh.

Bagaimana Tai Chi melakukan ini? Pertama, berlatih Tai Chi menghapuskan kekotoran yang disebabkan oleh ketegangan, dan kemudian ia rouses tenaga mengalir di badan. Ia adalah aliran tenaga yang benar-benar membersih seluruh tubuh ini.

Dari segi aplikasi pertahanan diri, berlatih Tai Chi semata-mata mengajar anda untuk memahami setiap langkah yang terlibat dalam amalan. Peraturan Am di sini adalah bahawa setiap langkah boleh dilakukan pada tiga peringkat tinggi, sederhana dan rendah. Selain daripada tahap ini, pergerakan boleh juga dilakukan di lima Pusat dan arahan-arahan, melibatkan kiri, kanan, belakang, hadapan. Bagi pengamal-pengamal Tai Chi yang banyak, ia adalah sangat penting bahawa setiap sparrer memahami aplikasi ini untuk memastikan pergerakan yang tepat.

Akhirnya, berlatih Tai Chi melibatkan penyelarasan nafas serta pergerakan. Apa yang biasanya dianggap dalam latihan adalah bahawa anda menyedut dengan pergerakan yang mengangkat atau menggulung balik, dan seterusnya menghembus nafas dengan pergerakan yang menekan atau tenggelam. Walau bagaimanapun, ia adalah sangat penting untuk ambil perhatian bahawa di Tai Chi tidak setiap langkah akan memerlukan nafas penuh. Penyelarasan antara nafas dengan pergerakan adalah sesuatu yang berlaku secara perlahan-lahan dan dengan cara yang tidak dijangka. Pada akhirnya, badan anda akan menemui rentak bernafas sendiri.

Saya berharap anda seronok membaca artikel ini. Sesungguhnya, Terdapat banyak untuk belajar tentang topik ini, atau bahkan banyak belajar tentang dunia. Sentiasa ada sesuatu yang baru untuk mencari!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *