Jenis manik Dzi dan maksudnya

Jenis manik Dzi dan maksudnya

dZi (disebut Zee) mempunyai asal-usul di Tibet dan digunakan untuk menggambarkan satu agate manik corak yang berbeza terutamanya dengan bentuk silinder atau tiub dan dipanggil “Heaven’s manik” di China. Manik tersebut diwarnakan dengan coklat dan putih atau hitam dan putih simbol-simbol yang terdiri daripada orang-orang yang Pekeliling, bujur, square, gelombang, talian dan pelbagai Corak Geometri lain. Tibetans percaya bahawa salah satu simbol-simbol mewakili maksud khusus dan manik dalam pemilikan yang berharga untuk di Tibetans.

Jenis-jenis manik dZi:

Terdapat banyak jenis manik dZi yang mana beberapa jenis penting dengan maksudnya adalah seperti yang dinyatakan di bawah.

DZI EYED dua MANIK adalah semua tentang menjadi beberapa. Ia menguatkan keharmonian sepencarian, mencipta kebahagiaan keluarga dan kekeluargaan, meningkatkan kebahagiaan dan kasih sayang. Ia juga membantu ke arah kerjaya berjaya dan kebijaksanaan yang meningkat. Bagi mereka yang Bujang, memakai manik ini secara berterusan selama 2 minggu akan mencapai kesan maksimum. Bagi mereka yang sudah berkahwin, memakai manik ini dari semasa ke semasa akan menyemai minat dan suka ke dalam hubungan anda.

DZI EYED tiga MANIK ini juga dikenali sebagai manik kekayaan yang tidak rasmi. Manik ini membolehkan diri sendiri untuk menyambung ke semua dalam tiga komponen utama iaitu jasad, minda dan hati. Ini membantu untuk mencapai kesihatan yang baik, kejayaan dan kekayaan. Manik ini akan membantu dalam mewujudkan syarat-syarat yang menguntungkan bagi pemakai untuk membuat wang yang membuat peluang. Ia mewakili tiga bintang nasib iaitu kebahagiaan, penghormatan dan panjang umur. Manik ini akan membawa kesihatan baik yang berterusan dan kekayaan.

MANIK DZI EYED 7 auspicates nasib baik dan membantu seseorang mencapai kemasyhuran, kerjaya yang baik, kemuliaan, kesempurnaan, kekayaan, hubungan yang baik dan kesihatan yang baik & umur panjang atau tujuh mata. Tujuh mata juga mewakili buruj BIG DIPPER dan ia merupakan satu kepercayaan yang Tibetans bahawa tujuh bintang buruj mewakili perubatan tujuh Buddha. Apabila manik ini dipakai, ia berkata bahawa ia membuang halangan bagi “diri yang menghadkan rumusan” dan seterusnya membantu anda untuk merealisasikan potensi sebenar anda. Laluan anda untuk kebaikan dan pengaruh besar dibuka dengan manik DZI tujuh-eyed.

MANIK DZI EYED 9 akan membantu pemakai untuk meningkatkan kecerdasan dan kebijaksanaan beliau. Manik ini mewakili sembilan planet dalam sistem planet. Ia adalah kepercayaan yang Tibetans bahawa pemakai manik ini akan mencapai nine-fold merit dan seterusnya membawa kejayaan pernah tahan. Ini adalah yang paling dicari selepas manik.

MANIK DZI EYED 21 akan meningkatkan kuasa ajaib anda dan membantu anda dalam merealisasikan keinginan anda sepenuhnya. Pemakai mestilah tulen di tengah-tengah untuk menerima segala-galanya yang menawarkan manik ini. Manik yang menggabungkan kebaikan semua manik yang bermata menjadi satu dan membantu pemakainya dalam mencapai keadaan demi Allah. Manik ini akan membantu dalam mencapai kekayaan, kesihatan yang baik, kekuatan maksimum, kuasa, dan sihir.

MANIK DZI KELAWAR lima akan membantu anda dalam mencapai kehendak bertuah 5 anda sering membuat segi kehidupan yang sihat dan panjang, kejayaan dalam kerjaya, kaya, hubungan yang baik dan kehidupan yang bermoral tinggi. Ini sering dipanggil kemakmuran lima Kelawar manik. Ia membantu pemakainya dalam mempunyai matlamat tertentu yang jelas dan membantu dalam mencapai matlamat tersebut. Manik ini akan membantu para pemakai dalam memahami newness itu permulaan yang melambangkan perubahan dan perubahan ini tidak perlu takut atau tertekan.

KUAN YIN DZI MANIK juga dikenali sebagai CHENREZIG di Tibet, arhat dan kemudian mengakuinya Compassion besar, dan salah satu Bodhisattvas paling dihormati semua Asia. Manik ini membawa ketenangan mental untuk pemakai dan membantu melegakan kesakitan pemakainya.

MANIK CANGKERANG Penyu memastikan panjang umur dalam Kesihatan yang baik. Ia membuat perlindungan daripada penyakit disebabkan oleh roh-roh jahat. Ia juga membantu dalam menggalakkan pemulihan cepat terhadap penyakit.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *