India pakar pemakanan

India pakar pemakanan

Cinta teragung di bumi memang cinta untuk makanan. Ianya boleh dihancurkan dan yang ikhlas.

Ia adalah kerja seorang pakar pemakanan untuk mendapatkan gemuk lebih kasih-sayang ini: tidak diragukan lagi salah satu pekerjaan yang paling sukar di dunia.

Obesiti salah satu masalah terbesar yang melumpuhkan manusia kini mempunyai sejumlah co morbidities yang termasuk kencing manis, tekanan darah, artritis, penyakit jantung dan masalah tulang. Pakar pemakanan untuk India itu memiliki kedudukan yang sangat penting dalam masyarakat hari ini.

Diet India adalah agak seimbang dengan sendirinya. Tetapi dalam beberapa tahun yang lalu, banyak yang beralih kepada Barat diet yang dicampur dengan Pepsi, pizza dan pasta yang merupakan alasan semata-mata untuk ke puncak yang secara tiba-tiba dalam obesiti. Juga ramai yang telah kehilangan kawalan kalori makan terlalu banyak beras dan gandum yang kebanyakannya mendapat disimpan sebagai lemak di dalam badan.

Juga kajian telah membuktikan bahawa India adalah sangat mudah terdedah kepada obesiti abdomen kerana gen yang kami bawa. Oleh itu, kita perlu lebih berhati-hati untuk bunga jenis obesiti.

Pakar pemakanan untuk India bekerja di klinik-klinik, hospital atau khusus Pusat (seperti pesakit kencing manis, buah pinggang atau wad koronari). Mereka membantu bayi, warga tua, orang sakit, atlet dan yang gemuk mengawal kalori dan pemakanan mereka.

Mereka membantu pesakit-pesakit yang menjalankan rancangan makanan tersuai yang disediakan khusus untuk mereka. Pelan ini adalah berdasarkan kepada mereka pekerjaan, umur, berat badan, Kecergasan, gangguan dan tahap tekanan.

Pakar pemakanan semestinya harus seronok bekerja dengan orang. Selain bekerja di klinik atau Hospital mereka boleh juga diambil bekerja dalam pertubuhan Pertahanan, institusi pendidikan, Sekolah kediaman, kilang-kilang, pertubuhan Sukan dan pusat-pusat kesihatan dan Kecergasan

Penyelidikan dalam diet dan pemakanan juga adalah satu pilihan. Organisasi seperti PBB ini dan beberapa NGO menggunakan pakar pemakanan untuk bekerja pada Diet yang baru.

Jika anda menikmati penulisan anda juga boleh menggabungkan kewartawanan atau blogging dengan kesihatan dan pemakanan dan menulis tentang pelan diet dan berat kehilangan tips. Malah kebanyakan Surat khabar, majalah dan saluran televisyen menggunakan distensil sendiri khas untuk menulis kolum dan hos program berat badan kehilangan dan jawapan pertanyaan.

Anda mesti mempunyai kemahiran komunikasi yang baik dan banyak kesabaran jika anda mahu menjadi pakar pemakanan. Banyak cajoling dan meyakinkan diwajibkan untuk memberi motivasi kepada orang-orang yang gemuk untuk mengikuti sekatan Diet. Juga anda mesti pastikan anda cergas dan sihat kerana pesakit akan mencari amalan dan menetapkan.

Majoriti Diet yang disediakan akan dibina bagi dunia Barat. Ini perlu dipantau dan disesuaikan untuk India. Juga India yang kebanyakan adalah vegetarian dan oleh itu mereka menuntut diet yang unik untuk sesuai dengan tubuh dan gaya hidup mereka. Oleh itu sebagai pakar pemakanan untuk India, anda perlu bersedia untuk mencuba pendekatan yang berbeza dan percubaan.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *