Idea-idea ebook – sumber-sumber terbaik 3

Idea-idea ebook – sumber-sumber terbaik 3

Kehidupan anda sendiri adalah nombor satu sumber terbaik idea-idea Ebook. Dan dengan ini saya maksudkan bukan sahaja diri sendiri tetapi orang-orang yang anda tahu. Selalunya anda tahu seseorang yang telah menyelesaikan masalah dengan cara yang lain akan dengan senang hati membayar untuk mendengar tentang. Dan kerana anda tahu mereka, mereka boleh menjadi sumber hebat nasihat, maklumat dan juga menulis atau ‘wajah’ e-book anda.

Muslihatnya ialah untuk berfikir tentang seseorang anda juga tahu, dan bertanya tentang mereka. Soalan-soalan seperti-

-Apa masalah yang mereka selesaikan?
-Apa kejayaan yang mereka mempunyai?
-Apa matlamat yang mereka telah dicapai?
Mempertimbangkan terutamanya bidang seperti Perniagaan, perhubungan, kesihatan dan kecergasan. Ini adalah semua pasaran hebat.

Tidak mengabaikan masalah yang tidak diselesaikan atau matlamat unachievable. Sesuatu masalah tidak diselesaikan atau unachievable matlamat yang anda atau seseorang yang anda tahu boleh bertukar menjadi satu lombong emas.

Mengapa tidak kajian penyelesaian dan menulis e-book dengan penyelesaian itu? Serta-merta anda mempunyai motivasi tambahan untuk mendapatkan produk yang dilakukan dan kisah peribadi untuk memberitahu dalam salinan jualan anda.
Bukan untuk menyebut jika anda perlu membayar untuk penyelesaian terdapat peluang yang cukup baik orang lain akan terlalu.

Internet

Sumber kedua besar idea-idea ebook adalah rakan baik kami di internet. Terdapat beberapa laman web untuk memberi inspirasi kepada anda yang tidak berkesudahan.

Buku tempat-tempat seperti Amazon adalah hebat. Kemungkinannya adalah, jika tidak sudah sebuah buku tentang satu topik, ada tiada pasaran untuknya. Melalui kategori satu-persatu.

Tidak malu untuk memasuki frasa seperti ‘memalukan masalah’ pada enjin carian. Orang-orang yang betul-betul jenis orang yang suka menggunakan tanpa nama Internet untuk menyelesaikan masalah.

Melihat-lihat di laman-laman rangkaian sosial untuk melihat apa yang orang akan bercakap tentang. Topik panas di twitter? Kumpulan Facebook? Cerita-cerita popular Digg?

Ada kemungkinan tak terbatas. Meletakkan web anda melayari penggunaan yang baik.

Sumber ketiga yang tidak pernah berakhir idea-idea ini adalah untuk mendapatkan dalam tabiat datang dengan mereka semasa akan tentang perniagaan harian anda. Amalan melakukan ini dan ia akan menjadi sifat kedua. Anda akan mula melihat idea-idea di mana-mana dan datang dengan idea-idea di kawasan anda tidak pernah bermimpi anda menginap.

-Orang yang anda lihat.

Masa depan anda sedang berdiri di garisan, memilih seorang yang rawak. Tanya diri anda – apa akan membeli orang ini? Apa masalah mereka perlukan penyelesaian?

-Objek anda sendiri atau melihat berbaring.

Di mana adalah pasaran yang? Masalah apa yang ia tidak menyelesaikan?

-TV siang hari.

Apa yang diiklankan dan yang?

-Infomercials.

Apa yang diiklankan dan yang?

-Perbualan

Lebih banyak anda amalan brainstorming idea-idea ebook, semakin mudah ia menjadi.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *