Hatha atau Ashtanga Yoga – ada lebih baik daripada yang lain?

Hatha atau Ashtanga Yoga – ada lebih baik daripada yang lain?

Yoga adalah satu bentuk senaman yang telah datang ke dalam adat istiadat tahun ini kerana semakin ramai orang yang menyedari bahawa ia adalah alat yang sangat berkuasa untuk mengalahkan tekanan dan mengekalkan kesihatan yang sangat kuno. Yoga juga adalah sangat berkesan regularizing pelbagai proses badan dan juga melambatkan tercetusnya penuaan. Terdapat pelbagai jenis Yoga yang anda boleh amalkan dan mereka semua mempunyai penekanan yang sangat berbeza dan oleh itu berbeza kesan pada tubuh. Dalam kes anda perlu memilih antara Hatha Yoga dan Ashtanga Yoga, anda perlu untuk mengetahui lebih lanjut mengenai setiap jenis Yoga sebelum anda meneruskan.

Hatha Yoga tarikh kembali ke abad ke-15 dan ia adalah jenis Yoga yang paling biasa untuk orang-orang di Amerika Syarikat sebagai Yoga secara kerap. Yoga mengandungi banyak asanas atau kedudukan orang yang mengikuti selain melakukan senaman pernafasan yang terkawal. Menggunakan gabungan regangan dan latihan kawalan pernafasan adalah penting untuk mengawal peredaran darah dan metabolisma, dan ini seterusnya membantu anda untuk mengawal tekanan darah tinggi dan kencing manis.

Hatha Yoga tempat banyak penekanan terhadap pembangunan rohani di samping mengekalkan kesihatan tubuh. Ia adalah satu bentuk sangat menjalani Yoga yang melibatkan banyak meditasi Yoga dan kerohanian. Ia bukanlah sesuatu yang luar biasa untuk mendengar muzik devotional Hindu di kelas-kelas Yoga semasa anda mengamalkan asanas yang, dan terdapat biasanya masa selain untuk melaungkan dalam bahasa Sanskrit. Saya segera mencari subbandar tempatan anda di Google akan memberi anda beberapa pilihan yang lebih baik – di sini adalah sebuah laman web yang saya telah digunakan untuk mengetahui beberapa banyak maklumat hebat Yoga Sydney

IIf mendapat sesuai manakala menjalankan kelas-kelas Yoga adalah sangat penting, maka Hatha Yoga disangkalkan lagi tidak apa anda harus mengamalkan. Jenis Yoga yang bintang Hollywood dan amalan selebriti lain adalah Ashtanga Yoga. Ini adalah satu variasi Hatha Yoga yang menggunakan cukup banyak asanas yang sama, tetapi ia dilakukan dengan kadar yang lebih banyak, dan terdapat tiada atau sedikit penekanan kerohanian. Ashtanga bermaksud lapan limbed, dan istilah ini mudah difahami memandangkan jenis Yoga ini adalah dilakukan dalam satu turutan progresif asanas tidak seperti di Hatha Yoga di mana anda perlu menunggu selepas tamat satu asana sebelum memulakan satu lagi.

Ashtanga Yoga adalah satu bentuk senaman yang sangat akut, dan anda perlu menyegerak pernafasan anda dengan setiap pergerakan untuk meningkatkan tahap senaman fizikal. Bentuk latihan fizikal sangat menuntut dan ini adalah cara yang sangat berkesan dan toning badan anda mengurangkan berat badan.

Setiap jenis Yoga mempunyai fungsinya yang tertentu dan anda tidak boleh benar-benar mengatakan satu adalah lebih baik daripada yang lain. Sekiranya anda tidak pernah cuba Yoga sebelum, ia akan lebih baik untuk memulakan dengan Hatha Yoga. Sebaik sahaja anda mendapatkan memahamkan anda boleh mencuba Ashtanga Yoga kursus untuk badan anda. Anda boleh juga pergi Yoga percutian yang kadang-kadang untuk memberi diri anda percutian kesihatan. Ia dianggap terbaik untuk anda jika anda boleh mengamalkan pelbagai jenis Yoga untuk mendapatkan manfaat maksimum daripadanya.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *