Gigi pengisaran dalam tidur anda? 5 Penyelesaian yang mudah

Gigi pengisaran dalam tidur anda? 5 Penyelesaian yang mudah

Mungkin bahagian yang paling teruk tentang mengisar gigi dalam tidur anda adalah bahawa anda benar-benar tidak menyedari ia berlaku. Selepas semua, anda sedang tidur! Malangnya, esok pagi boleh membawa kepada kenyataan keras, sakit rahang, sakit kepala, dan gigi sensitif.
Lebih buruk lagi, keadaan ini, yang dikenali dalam kalangan perubatan sebagai bruxism, boleh menyebabkan komplikasi jika tidak dirawat di kiri. Ini termasuk kehilangan enamel gigi, gigi yang longgar, dan masalah lidah. Banyak seperti sebarang masalah kesihatan walaupun terdapat sebab-sebab asas tentang mengapa anda anda mencanai gigi anda pada waktu malam.
Mari kita lihat punca lima gigi pengisaran pada waktu malam, dan lima penyelesaian yang mudah, anda boleh melaksanakan bermula hari ini…
#1. Penjajaran
Walaupun tidak ada yang betul-betul pasti apa yang menyebabkan gigi pengisaran, banyak
Doktor mendapati tidak wajar gigi penjajaran adalah satu punca besar. Sudah tentu, mendapat gigi selari bukan satu penyelesaian yang mudah, tetapi adalah seorang pengawal mulut. Malah, seorang pengawal mulut mungkin perlu langkah anda yang pertama, untuk mengelakkan kerosakan pada gigi anda sehingga activators asas dapat diatasi. Pengawal mulut akan mudah Haus, dan ada yang sedia ada. Doktor gigi boleh mencadangkan pilihan sesuai.
#2. Tekanan
Ah, sekarang di sini adalah di mana kita mula sampai ke tengah-tengah perkara itu. Bersikap jujur dengan diri sendiri dan mengenal pasti activators tekanan anda. Kemungkinannya adalah, titik-titik tekanan ini akan melaksanakan lain-lain aspek kesihatan anda juga. Walaupun mereka tidak, anda akan perlu untuk mengatasi dan menangani tekanan anda. Kami mengesyorkan senaman pantas 5 hingga 6 kali seminggu. Dan dari jauh, senaman adalah reliever tekanan terbaik yang ada pada kita. Bahkan berjalan 2 km akan membantu mengurangkan tahap stres anda.
#3. Postur
Kami sedang merujuk kepada sikap tidur anda di sini. Pastikan kepala anda sedikit tinggi semasa anda sedang tidur. Bantal yang baik dan selesa adalah bidaan terbaik anda. Ini akan membantu pernafasan yang jelas dan meletakkan anda dalam keadaan lebih santai. Doktor mata untuk bukti-bukti yang menunjukkan kebanyakan gigi griding berlaku semasa tidur di belakang anda rata kepala anda dan walaupun dengan batang tubuh anda. Ketinggian yang sedikit kepala dan leher anda boleh meringankan masalah pengisar.
#4. Diet
Apabila kita membincangkan diet, kita menangani dua aspek yang berbeza. Pertama, pastikan diet anda sesuai untuk tidur yang tenang. Iaitu, tiada Menu berat akhir atau makanan yang akan menghalang tidur anda. Walau bagaimanapun, menyedari bahawa sesetengah makanan dan minuman adalah tekanan semulajadi reducers. Pudina merupakan contoh baik. Lemon merupakan satu lagi. Cuba minum teh herba bebas caffeinated flavored dengan unsur-unsur ini dua untuk creat kesan tindak balas rantai yang lebih baik tidur dan kurang gigi pengisaran.
#5. Tabiat tidur
Walaupun jika anda tidak dapat menumpukan penuh lapan jam untuk tidur, ia adalah penting untuk cuba mengembangkan tabiat tidur yang konsisten. Dalam dunia hari ini, yang selalunya sukar untuk dilakukan, tetapi sedar bahawa tekanan itu dicetuskan oleh corak tidur yang tidak konsisten. Akibat yang malang adalah sering gigi pengisaran.
Ringkasan
Mungkin punca terbesar gigi pengisaran adalah tekanan. Dan manakala tekanan biasanya boleh tidak dikurangkan dengan menggunakan satu strategi sahaja, ia adalah penting untuk mengenali dan memahami faktor-faktor tekanan anda. Selalunya, faktor-faktor ini adalah punca utama mencanai gigi anda ketika anda sedang tidur.
Lihatlah baik keras penyelesaian yang lima di atas. Bersikap jujur dengan diri sendiri, dan kemudian melaksanakan strategi atau strategi-strategi yang paling sesuai untuk anda. Kesangsian, mulakan dengan doktor gigi anda, yang boleh memberitahu anda jika gigi pengisaran adalah disebabkan oleh keadaan yang di luar kawalan anda. Mujurlah, kebanyakan gigi pengisaran adalah disebabkan oleh tekanan dan masalah perubatan yang serius tidak lebih. Menangani tekanan anda, dan kemungkinan besar anda akan menyelesaikan masalah pengisaran gigi anda.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *