Diet terbaik untuk Hipotiroidisme – pendekatan tiga langkah untuk penurunan berat badan yang dijamin

Diet terbaik untuk Hipotiroidisme – pendekatan tiga langkah untuk penurunan berat badan yang dijamin

Apabila menentukan apakah diet yang terbaik untuk Hipotiroidisme, anda perlu memahami keadaan dan bagaimana ia mempengaruhi keupayaan anda untuk menurunkan berat badan. Hipotiroidisme pada asasnya bermakna bahawa badan anda tidak menghasilkan cukup hormon Tiroid yang menjalankan metabolisma anda. Hasilnya adalah biasanya keuntungan metabolisme dan berat badan yang perlahan.
Terdapat dua sebab umum bagi Hipotiroidisme dan mereka adalah keradangan Tiroid tersebut dan rawatan perubatan tertentu yang mengakibatkan pembuangan sebahagian Tiroid, seperti pembedahan bagi kanser Tiroid. Oleh kerana keadaan ini membawa kepada metabolisme yang lebih perlahan, pertambahan berat badan adalah biasanya tidak dapat dielakkan. Di samping itu, banyak ubat-ubatan yang digunakan untuk merawat Hipotiroidisme juga boleh menyebabkan kenaikan berat badan.
Diet terbaik untuk Hipotiroidisme: rendah karbohidrat
Disebabkan oleh hakikat bahawa Hipotiroidisme melambatkan metabolisme, ia juga melambatkan keupayaan badan untuk memproses karbohidrat dan membawa kepada satu keadaan yang biasa dikenali sebagai rintangan insulin. Kedua mengurangkan keupayaan badan untuk memproses karbohidrat ringkas dan melambatkan keupayaan sel-sel menyerap gula dalam darah. Hasilnya adalah banyak insulin percuma yang membawa kepada keperluan untuk lebih banyak karbohidrat dan oleh itu kitaran ganas yang lahir.
Berita baik adalah bahawa dengan teruk menyekat pengambilan karbohidrat ringkas dalam bentuk gula, pasta dan kanji lain, anda akan meningkatkan keupayaan anda untuk menurunkan berat badan.
Diet terbaik untuk Hipotiroidisme dan senaman
Orang yang mempunyai Hipotiroidisme akan mendapati ia hampir mustahil untuk menurunkan berat badan tanpa senaman menjadi rutin mereka menambah. Kajian ini menyimpulkan bahawa seseorang yang sihat memerlukan sekurang-kurangnya 60 minit aktiviti harian yang sederhana untuk mengekalkan berat badan mereka. Oleh itu, ia pergi tanpa mengatakan bahawa pesakit-pesakit hypothyroid memerlukan jauh lebih banyak.
Manakala penyelesaian yang terbaik adalah untuk menggabungkan aerobik dengan latihan berat, kedua adalah lebih penting kerana ia membina otot. Sebab otot adalah sangat penting adalah bahawa tambahan setiap paun otot anda membakar kalori lebih 60 walaupun yang lain. Jadi lebih banyak otot anda mempunyai, lebih banyak lemak yang anda akan membakar walaupun yang lain. Senaman aerobik adalah hanya berkesan semasa anda bersenam.
Diet terbaik untuk Hipotiroidisme dan ubat-ubatan
Anda juga perlu menyemak dengan doktor anda tentang ubat-ubatan yang anda sedang kerana ia boleh menyebabkan pertambahan berat badan. Anda boleh menentukan ubat-ubatan yang punca mencari alternatif dan melihat Bilakah berat badan anda mendapat berhenti.
Seperti dengan mana-mana usaha kehilangan berat badan, sama ada atau tidak anda hypothyroid, anda perlu bersenam kesabaran dan akan berterusan. Untuk pesakit-pesakit hypothyroid, ia boleh mengambil dua kali atau lebih tiga kali lebih lama untuk menurunkan jumlah berat badan yang sama sebagai seorang yang sihat, yang adalah mengapa anda perlu memahami bahawa ini bukanlah sesuatu yang anda akan dapat dilakukan dengan cepat. Selagi anda konsisten dalam bersenam dan diet anda perlahan-lahan anda akan mengurangkan berat badan. Walaupun diet terbaik untuk Hipotiroidisme tidak akan menyerahkan keputusan yang ajaib jika anda tidak konsisten.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *