Diet Asia Vs Diet Amerika

Diet Asia Vs Diet Amerika

Di Amerika dan negara-negara Barat yang banyak makanan telah menjadi hiburan. Kami berharap untuk satu malam kami makan pilihan di mana kita akan makan dan minum banyak lebih daripada apa yang kita perlu mengekalkan badan kita. (Tunggu – adalah bahawa makanan apa sepatutnya bagi?) Kita makan untuk meraikan dengan kawan-kawan, dan kadang-kadang kita makan hanya untuk mempunyai sesuatu untuk dilakukan. Atas sebab-sebab yang tersebut di atas, orang Barat tidak sihat rakyat di dunia. Jika dibandingkan dengan bangsa-bangsa dengan diet yang berbeza dan gaya hidup, kita Jangan susun apabila ia datang kepada kecergasan dan pemakanan kesihatan.

Diet Amerika secara amnya terdiri daripada jumlah yang besar roti dan karbohidrat, lemak yang tinggi, gula tinggi dan jumlah sayur-sayuran sihat yang kecil. Secara realistiknya, berapa ramai rakyat Amerika Tahukah anda yang memilih sayur-sayuran yang segar untuk kentang goreng Perancis yang berminyak atau ikan kukus cheeseburger yang berminyak? Makanan yang dinyatakan mungkin lazat tetapi mereka tidak sesuai sebagai hidangan harian.

Berbeza dengan diet Amerika adalah Asia diet setiap hari. Makanan tradisional Jepun dan Cina yang sangat berbeza dari makanan Barat yang biasa. Sudah tentu, penyediaan makanan, iklim dan tradisi adalah alasan bahawa diet mereka adalah cara yang ia adalah, tetapi kita mungkin boleh mengambil beberapa tips diet yang baik dari rakyat ini. Penurunan berat badan yang semulajadi yang terletak kira-kira lebih daripada sekadar “berdiet.” Perubahan gaya hidup mungkin diperlukan.

Dalam diet Tempahan Asia terdapat sedikit lemak. Lemak yang dimakan adalah dari memasak dengan minyak sayuran. Mereka averagely makan nombor sayur-sayuran dan buah-buahan setiap hari. Protein adalah kebanyakannya digunakan dalam kacang, biji benih dan kekacang. Daging yang dimakan adalah rendah lemak seperti kukus ikan dan bukannya di mmunch merah lemak tinggi Amerika biasanya menggunakan. Dalam diet Asia, produk tenusu akan dikawal pada tahap minimum serta. Mereka mendapat lebih banyak vitamin D dari sayur-sayuran hijau daripada dari susu.

Diet ini membawa kepada mengurangkan dengan banyaknya risiko penyakit jantung, kolesterol tinggi dan kencing manis yang besar masalah yang berkaitan dengan pemakanan Barat. Jadi, walaupun anda tidak perlu menurunkan berat badan, anda mungkin mahu mempertimbangkan beberapa perubahan gaya hidup ini untuk kesihatan anda. Ia pasti akan menjadi besar untuk melihat kadar penyakit-penyakit yang boleh dicegah menunjukkan penurunan.

Memerhati tabiat pemakanan anak budaya lain boleh menjadi satu cara untuk mengajar kita beberapa pengajaran yang bernilai. Hidup ini tidak semua tentang makanan. Hanya meminta rakyat yang makan hanya ketika lapar dan memilih makanan yang sebenarnya memberikan badan-badan mereka dengan nutrien yang diperlukan untuk melaksanakan dengan betul.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *