Cara terbaik untuk mendapatkan otot – alat yang terbaik untuk membina otot cepat

Cara terbaik untuk mendapatkan otot – alat yang terbaik untuk membina otot cepat

Kebanyakan orang di luar sana yang cenderung untuk melibatkan diri dengan semua aspek-aspek tertentu dalam latihan mereka, seperti berapa kerap mereka perlu pergi ke gimnasium untuk melatih, latihan yang perlu mereka lakukan, menetapkan berapa banyak yang harus mereka melaksanakan, berapa banyak pengulangan mereka patut setiap set, Apakah perkara yang perlu mereka makan, berapa banyak perlu mereka makan, dan banyak perkara lain. Ya, ini adalah isu-isu penting yang seorang yang ingin membina otot-otot perlu mengambil kira apabila penstrukturan pelan senaman. Tetapi semua prinsip-prinsip tersebut akan menjadi benar-benar tidak berguna jika dia tidak membuat menggunakan dua alat yang sangat asas tetapi amat penting dan berkuasa untuk membina otot dengan cepat.

Jadi apakah alat yang berkuasa ini?

Ia adalah satu senaman logbook dan pen. Dan ianya bukan jenaka.

Perkara-perkara ini tidak mungkin perkara yang paling menarik di dunia tetapi kebenaran perkara itu adalah satu senaman logbook dan pen yang asas asas yang mana program latihan anda perlu berpusat di sekitar.

Sebab ini adalah mudah dan itulah asas utama untuk membina otot saiz dan kekuatan adalah perkembangan, dalam erti kata lain, jika anda ingin membina jisim otot anda ke tahap yang lebih besar dan lebih konsisten, maka setiap kali anda memasukkan di gimnasium yang anda perlu untuk membentangkan otot anda dengan rangsangan pertumbuhan baru yang mereka tidak pernah mengalami sebelum.

Setiap kali anda pergi ke gimnasium anda merobohkan tisu otot anda dan kemudian memaksa badan anda untuk menyesuaikan diri dengan tahap tekanan yang anda disajikan dengan yang tertentu. Tetapi sebaik sahaja otot-otot telah sepenuhnya disesuaikan kepada tahap tekanan yang tertentu, mereka tidak akan tumbuh lebih besar mana-mana atau mana-mana yang lebih kuat sehingga anda meningkatkan beban kerja atau meningkatkan tekanan dan memaksa mereka untuk menyesuaikan diri lagi.

Hanya untuk menggambarkan, jika anda telah berada di bangku yang menekan 180 paun untuk 6 ulangan dari dua bulan yang lalu sehingga kini, otot anda akan mungkin tidak memanfaatkan yang lagi (iaitu, mereka tidak dirangsang oleh dan tidak berkembang daripadanya lagi). Apa yang anda perlu lakukan adalah untuk meningkatkan wajaran dan bilangan wakil secara berperingkat setiap minggu atau setiap dua minggu.

Dan inilah yang membuatkan senaman logbook dan pen anda sangat penting. Setiap kali anda pergi ke gimnasium, membuat ia satu tabiat ingin merakamkan segala-galanya yang anda lakukan–senaman yang dilakukan anda, berapa banyak berat badan anda digunakan, bilangan wakil dan set yang anda dilaksanakan. Melakukan hal ini akan membolehkan anda untuk menentukan apa yang anda telah lakukan untuk memberi otot yang ditambah rangsangan masa yang akan datang, anda pergi ke gimnasium. Menggunakan satu logbook senaman untuk merekodkan latihan dan kemajuan anda membawa keluar banyak (jika bukan semua) tekaan yang bekerja daripada latihan anda.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *