Cara-cara yang cepat untuk menyingkirkan Scurvy

Cara-cara yang cepat untuk menyingkirkan Scurvy

Scurvy adalah sejenis penyakit yang disebabkan oleh kekurangan dan kekurangan vitamin C dan asid absorbic dalam sistem dan terutamanya prelevant kanak-kanak masih dan adalah demikian di Victoria kelasi. Sebagai kelasi yang pergi jangka panjang yang sedia ada tanpa vitamin C dalam diet mereka dengan tidak dapat dielakkan akibat akhirnya staples lemons dan limau untuk kelasi menghisap dan sekali gus mengambil kebaikan semulajadi mereka telah ditambah untuk Diet kapal sepanjang masa.

Peningkatan pengambilan sayur-sayuran segar dan buah-buahan, terutamanya buah-buahan sitrus adalah diperlukan untuk merawat scurvy. Di samping itu, orang dewasa perlu mengambil kira-kira 300-1,000 mg asid askorbik sehari dan 50mg/hari jika bayi untuk merawat penyakit tersebut dengan berkesan. Oleh kerana badan tidak menghasilkan vitamin C, ia mestilah diperolehi dari buah-buahan dan sayur-sayuran. Sesetengah sumber baik vitamin c adalah oren, bersarapan pagi, jambu batu, lada hijau, tembikai, betik, Strawberi, buah kiwi, mangga, madu, serbuk mangga, brokoli, tomato, cauliflower, Kobis, dan jus atau jus yang ditambah dengan Vitamin C.

Nilai lemons terhadap scurvy adalah satu perkara biasa yang dikenali antara pelaut untuk generasi, tetapi buah-buahan adalah salah satu daripada ubat-ubat yang banyak, baik atau buruk, yang baik di laut mahupun dunia perubatan mana-mana kaedah saintifik untuk menapis. Selain itu, lemons adalah terhad dan mahal di Eropah Utara, dan kaedah yang jelas bagi memelihara mereka secara kebetulan memusnahkan vitamin.
Penggunaan limau dan lemon adalah sangat berfaedah dalam pencegahan dan rawatan scurvy. Sebagai sumber-sumber yang kaya dengan vitamin c, limau nipis dan limau dianggap sebagai makanan nilai terapeutik yang luar biasa. Mereka telah menyelamatkan nyawa yang tidak terkira banyaknya krew kapal laut berterusan dari scurvy. Jus limau nipis atau lemon yang dicampurkan dalam segelas air, dengan satu sudu teh madu, yang satu perlu diambil untuk merawat keadaan ini.

Indian gooseberry berfungsi sebagai ubat utama yang sangat baik untuk scurvy. Ambil kuantiti yang sama amla kering dan gula dan serbuk mereka. Mengambil serbuk ini bersama-sama dengan susu. Mengambil dalam dos 1 sudu teh tiga kali sehari.

Berry Jaundis adalah ubat herba yang berharga untuk scurvy. Daun tumbuhan tersebut adalah anti-scorbutic atau anti-scurvy. Rebusan daun boleh disediakan oleh 15 gm daun-daun yang kering dalam 500 ml air yang mendidih sehingga ia dikurangkan oleh satu pertiga. Kira-kira 150 hingga 175 ml rebusan tersebut boleh diambil pada satu-satu masa. Jus berry yang juga bermanfaat dan boleh diambil dalam dos 2 hingga 4 ml.

Secara kebetulan pengambilan yang disyorkan bagi Vitamin C untuk mengekalkan kesihatan yang baik adalah 10-20 miligram setiap hari. Ia adalah penting bahawa anda melekat kepada dos ini dan ia adalah lebih baik untuk makan dengan betul untuk inges cukup vitamin C, jika sebab-sebab tertentu anda tidak dapat mengambil hidangan sempurna terdapat lagi pelbagai pil dan herba tambahan disediakan yang akan melakukan kerja yang sama dengan.

Keberkesanan hanya sebagai penawar pula tidak cepat mendapat penerimaan yang luas sama ada. Beberapa doubters telah keliru di Lind cadangan bagi dos yang kecil daripada citrus, sebagai satu pencegahan, dengan dos yang lebih besar diperlukan untuk mengubati pesakit-pesakit yang mengalami penyakit yang kritikal.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *