‘buddy gelang’ merebak kesedaran untuk kanser kolorektum

‘buddy gelang’ merebak kesedaran untuk kanser kolorektum

Kanser Kolorektal adalah 90 peratus boleh dicegah dan dirawat apabila dikesan awal 90 peratus, namun ia terus menjadi punca kedua utama kematian yang berkaitan dengan kanser di Amerika Syarikat.

Untuk membantu menyebarkan mesej tentang kepentingan pengesanan awal, penyelidikan kanser dan Yayasan pencegahan dan rakan-rakan 54 telah bergabung bersama-sama untuk meraikan Nasional bulan kesedaran kanser kolorektum dengan memperkenalkan di “Buddy gelang,” cara yang unik dan kuat untuk menggalakkan kesedaran orang ramai terhadap penyakit ini.

“Hari ini, di dalam laut berwarna gelang, gelang Buddy yang biru menonjol dengan mencipta cara yang bijak untuk orang-orang untuk kesihatan mereka dengan tangan mereka sendiri,” kata Carolyn Aldigé, Presiden dan pengasas Yayasan pencegahan dan penyelidikan kanser. “Gelang yang merebak dalam mesej bahawa kanser Kolorektal boleh dicegah, dirawat dan beatable.”

Dilancarkan pada tahun 2004 untuk meraikan Nasional bulan kesedaran kanser Kolorektal, gelang Buddy mengingatkan orang-orang yang memakai untuk mendapatkan ditayangkan untuk kanser kolorektum. Selepas orang itu ditayangkan, dia memberikan gelang tersebut kepada ahli keluarga, rakan atau rakan sekerja, seterusnya memberikan mesej yang kuat bercakap dengan profesional penjagaan kesihatan tentang kanser kolorektum. Gelang yang kemudian dipindahkan daripada orang itu kepada orang lain dan sebagainya.

Gelang yang bertemakan, “memakai, berkongsi, kerana anda mengambil berat,” mesej yang dapat menyelamatkan beribu-ribu nyawa.

Orang berisiko purata untuk

kanser kolorektum harus mendapatkan ditayangkan bermula pada usia 50. Orang-orang yang lebih muda boleh membantu menyokong usaha Buddy gelang dengan belajar tentang sejarah perubatan keluarga mereka, bermula dengan dialog tentang kanser kolorektum dengan profesional penjagaan kesihatan mereka dan mengingatkan orang yang disayangi untuk mendapatkan ditayangkan.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *