Bergerak selepas penolakan.

Bergerak selepas penolakan.

Jatuh bagi seseorang yang tidak jatuh anda adalah salah satu pengalaman Tempahan emosi menyakitkan manusia boleh menghadapi. Ia memberikan anda akses pada teras anda. Tetapi ia adalah sebahagian daripada kehidupan bagi kita semua.

Bercakap tentang hal itu dengan rakan-rakan bersimpati benar-benar membantu untuk mendapatkan perkara-perkara dalam perspektif. Ia boleh menjadi seperti mengambil beban fikiran dan hati anda. Ahli psikologi biasanya memberi nasihat untuk tidak mengambil penolakan secara peribadi, dan ini adalah kunci untuk bergerak dan mendapatkan kembali kekuatan dan keyakinan anda. Tidak ambil penolakan secara peribadi mengambil banyak keberanian – dan kejujuran. Ingat anda adalah seorang yang layak dan berharga.

Topdatingtips.com mempunyai nasihat ini: “cara di mana kita menguruskan penolakan adalah penting dalam membantu kita untuk menjaga harga diri dan maruah kami. Apabila kita berhadapan dengan penolakan, ia adalah biasa untuk menyalahkan diri kita sendiri, kita mula mempersoalkan nilai diri kami. Tetapi realistiknya itu lebih sering daripada tidak orang lain keluarkan, bukan kita. Apabila kita menghadapi dis-approval, ianya cukup umum untuk membuat alasan untuk orang lain tentang mengapa kita telah ditolak. Belajar bagaimana untuk bergerak ke peluang yang seterusnya adalah satu pengajaran yang berharga dalam kehidupan.”

Allaboutlifechallenges.org mempunyai kata-kata Hikmah ini: “isu ini jelas apabila kita menghadapi penolakan adalah bahawa ia menyebabkan heartache dan bergantung kepada keterukan, mengambil sendiri lagi akan mengambil sedikit masa. Apabila anda meyakinkan diri anda sesuatu, ini adalah apa yang anda benar-benar akan menganggap betul, jadi melekat oleh naluri anda, kerana tidak kira apa yang berlaku, anda akan mendapatkan melalui ini tampalan kasar dan bergerak. Ianya sering membantu untuk fokus pada penghujung cedera dan kesakitan, cuba membayangkan bagaimana perkara-perkara yang akan apabila anda melepasi kesakitan, dan bukannya memberi tumpuan kesakitan sendiri. Terdapat beberapa realiti kepada pepatah lama dusting sendiri dan kembali pada kuda yang melemparkan anda. Mengasah di atas penolakan hanya semakin sakit.”

Jika anda tidak pernah alami apa yang ia adalah seperti menghadapi kegagalan utter, penyelidikan kesihatan di Amerika Syarikat telah membuat kesimpulan bahawa sekumpulan orang ini melindungi diri menuju kehidupan yang terlindung, pelindung – hampir seperti beberapa jenis mekanisme keselamatan peribadi. Ada pepatah lama bijak ‘Saya mempunyai tidak ada pelan, apa-apa boleh berlaku’ – jika anda tidak pernah berasa benar-benar ditolak atau tidak pernah pulih kembali dari penolakan, maka anda mungkin tidak mengambil risiko yang cukup. Mengambil risiko dalam kehidupan adalah satu-satunya cara untuk berjaya pada matlamat anda, dan mempelajari bagaimana untuk mengambil kasar dengan kelancaran akan melihat anda mencapai kejayaan antara kegagalan.

Apabila ia datang untuk bertemu dengan orang baru, tidak takut penolakan (sosial) adalah lebih besar daripada cuba untuk memecahkan ais dengan seseorang yang berlawanan jantina. Bersosial di internet meletakkan halangan peribadi sementara antara perseorangan dalam talian yang menanggalkan beberapa kebimbangan yang dihadapi oleh seseorang berbual bersemuka. Apabila anda menyertai salah satu laman web temu janji dalam talian, ia tidak perlu takut, ia adalah suatu permainan bola yang berlainan untuk dating di luar talian dan juga boleh menjadi penyelesaian anda untuk mendapatkan kembali keyakinan diri beberapa.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *