Belajar untuk bermeditasi untuk berurusan dengan masalah kemurungan

Belajar untuk bermeditasi untuk berurusan dengan masalah kemurungan

Seni meditasi adalah satu kemahiran yang sangat kuat untuk mempunyai apabila anda berurusan dengan masalah kemurungan. Masalah kemurungan telah menghasilkan dari tahap tekanan yang tinggi dan mengetahui bagaimana untuk bermeditasi dengan betul boleh mengurangkan tahap tekanan yang ketara. Bukan sahaja akan meditasi membantu dengan menguruskan tekanan akibat dari masalah kemurungan tetapi ia boleh membantu membina tekad dan keyakinan dan digunakan untuk mengekalkan tubuh dan minda anda dalam Kesihatan emosi dan fizikal yang baik. Jika anda berminat untuk mempelajari kemahiran ini, anda mungkin ingin mendapat keputusan secepat mungkin… Bagaimana pula dalam masa 30 hari? Yang menghairankan, ini adalah benar-benar mencukupi jumlah masa yang diperlukan untuk menguasai langkah-langkah berikut. Artikel ini akan memberikan anda Peta batu keras untuk belajar bagaimana untuk bermeditasi hanya sebulan…

Bagaimana untuk bermeditasi seperti Master dalam masa satu bulan

Hari 1-5

Sepanjang lima hari pertama, anda akan mula menjadi sedar apa yang anda akan berfikir tentang. Apa yang anda perlu lakukan dalam peringkat ini adalah hanya duduk atas lantai dengan kaki melintasi dan ambil perhatian fikiran apa-apa sewenang-wenangnya datang ke dalam fikiran anda. Perkara-perkara yang mencetuskan masalah kemurungan anda pasti akan cross fikiran anda. Jangan cuba untuk menumpukan perhatian pada mana-mana pemikiran ini atau mengarahkan perhatian anda kepada mana-mana daripada perkara-perkara ini. Hanya memerhati dan bertakwalah kamu kepada pemikiran secara rawak dalam fikiran anda. Jangan menganalisis atau cuba untuk menyekat pemikiran ini kerana ini hanya peringkat pertama membangunkan kemahiran meditasi anda.

Hari 6-10

Dalam masa lima hari yang kedua, anda akan melatih minda dan badan untuk mengetahui keadaan hypnogic, yang hanya Negeri antara bermimpi dan tidur. Keadaan ini adalah seperti yang digunakan semasa hypnosis diri. Untuk mencapai matlamat ini, berbaring di belakang anda dan memegang salah satu tangan anda pada sudut 90 darjah dengan seluruh badan anda. Dengan berbuat demikian, anda boleh menjaga diri anda bangun lengan anda akan menurun apabila betul-betul sebelum anda mengangguk. Juga, anda akan terus memerhati fikiran yang datang ke dalam minda anda seperti lima hari pertama. Pada peringkat kedua ini, anda mungkin mula mengalami “tidur lumpuh” apabila anda bangun pada waktu malam.

Manakala lumpuh tidur boleh menakutkan, anda harus ingat bahawa ini adalah semata-mata fizikal badan anda tidur semasa anda sedang sedar dan sedar. Tidak lama lagi, ia akan lulus semasa anda terlebih dahulu ke dalam seterusnya beberapa langkah dalam mempelajari bagaimana untuk bermeditasi…

Hari 11-20

Kini dalam tempoh 10 hari, anda akan bekerja pada menghapuskan fikiran rawak yang pop ke kepala anda. Anda boleh melakukan ini dengan mengatakan pemikiran yang kuat apabila ia masuk ke dalam kepala anda seperti ini:

“Saya berfikir tentang menyemak e-mel saya”

“Saya berfikir tentang menyiram rumput saya”

“Saya berfikir tentang apa yang saya akan katakan kepada bos saya pada Mesyuarat”

Apabila anda melakukan ini, anda akan melihat bahawa pemikiran orang-orang yang mengganggu terutama dari masalah kemurungan dengan cepat akan hilang dari kesedaran anda sebaik sahaja anda mengakui mereka. Sepanjang 10 hari ini, anda akan terus berbaring di atas katil anda dengan lengan atas supaya anda habiskan tidur. Pada akhir peringkat ini, anda akan bersedia untuk melengkapkan langkah akhir meditasi…

Hari 21-30

Di peringkat akhir meditasi, anda akan sempurna kemahiran yang tinggal di negeri hypnogic dan kosongkan mana-mana pemikiran yang datang ke dalam fikiran anda. Matlamat tunggal anda adalah untuk berada di dalam keadaan lengkap ketenangan minda, badan dan semangat. Jika anda mendapati mana-mana pemikiran yang intruding ke dalam fikiran anda, ikuti prosedur dalam peringkat yang ketiga meditasi. Menjelang akhir tempoh ini, anda akan akhirnya menguasai kemahiran meditasi dan anda akan melihat keupayaan untuk tidur lebih nyenyak, mempunyai tahap tekanan yang lebih rendah, dan lebih fokus kepada tekad dan tumpuan yang lebih baik.

Mengamalkan langkah-langkah ini untuk belajar meditasi hari dan 30 hari anda akan mengajar diri anda kemahiran ini berharga untuk menangani masalah kemurungan anda.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *