Belajar untuk bermeditasi – senaman meditasi yang belum berkuasa mudah

Belajar untuk bermeditasi – senaman meditasi yang belum berkuasa mudah

Kehidupan hari ini yang sangat mencabar dan tertekan. Jika anda seperti kebanyakan orang, anda akan bekerja keras untuk terus hidup dan masih anda berasa tidak berpuas hati, anda tidak mempunyai masa yang cukup untuk mendapatkan segala-galanya yang dilakukan, maka anda hidup menjadi tekanan. Tekanan ini membuatkan anda letih dan menyebabkan kekecewaan dan rasa tidak puas hati. Ia juga boleh menjejaskan kesihatan anda. Penyelesaian yang datang dari dunia rohani dan dipanggil meditasi. Beberapa minit meditasi setiap hari boleh memandu jauhnya tekanan dan meningkatkan keyakinan diri anda. Ia juga boleh memberikan anda rasa siap dan memenuhi.

Dalam artikel ini saya akan memberikan anda satu latihan meditasi yang mudah lagi berkuasa secara langkah demi langkah untuk memahami dan menggunakannya. Melakukan senaman selama 10-15 minit sehari dan anda membantu beberapa ketenangan jiwa dan baki. Anda juga akan memahami fikiran anda sendiri lebih baik. Senaman yang boleh dilakukan oleh mana-mana orang yang logik yang mencari kebenaran. Berikut adalah langkah-langkah:

Langkah 1: Menghentikan gangguan.
Anda akan perlu bersendirian di tempat yang tenang, peribadi. Ia adalah penting untuk menghentikan semua gangguan dan membuat fikiran anda lebih jelas dan lebih jelas. Untuk mencapai ini duduk dalam kedudukan yang selesa (cuba postur cross-legged yang klasik, ia berfungsi keajaiban bagi kebanyakan orang). Utama adalah untuk menjaga bahagian belakang anda lurus. Tutup mata anda untuk sementara waktu dan mula bernafas. Nafas secara semulajadi melalui lubang hidung anda. Jangan cuba untuk mengawal nafas anda, hanya cuba untuk menjadi sedar sensasi nafas seperti yang anda menyedut dan menghembus nafas.

Langkah 2: Menjaga perasaan
Menumpukan perhatian pada sensasi pernafasan ini seberapa banyak yang anda boleh. Cuba untuk tidak memikirkan apa-apa lagi. Jika anda tidak berpengalaman ini tidak akan mudah di pertama tetapi lebih banyak yang anda lakukan itu, lebih baik anda menjadi ia! Anda akan menghadapi beberapa pemikiran yang berbeza yang bertujuan untuk mengalihkan perhatian anda. Tidak terdorong. Penginapan tertumpu kepada sensasi nafas anda. Apabila anda menemui bahawa fikiran anda mengikuti pemikiran daripada gangguan, dengan serta-merta kembali kepada nafas. Amalan yang seberapa banyak yang anda boleh. Akhirnya, pemikiran mengganggu akan susut dan anda akan menghadapi rasa ketenangan dan berehat. Cuba kekalkan perasaan itu untuk seberapa lama yang mungkin.

Apabila anda telah selesai, merasa segar dan bersedia untuk menghadapi cabaran hidup. Adakah ini sekurang-kurangnya 10-15 minit setiap hari dan notis kemajuan anda setiap masa. Secara beransur-ansur, fikiran anda akan menjadi lebih jelas dan luas. Anda akan dapat mengurangkan tekanan dan menyelesaikan anda biasa setiap hari masalah dan isu-isu. Orang lain akan merasa perubahan dalam diri anda dan akan mula berinteraksi dengan lebih baik. Dengan cara ini hubungan anda akan bertambah baik. Ini latihan meditasi yang mudah lagi berkuasa juga boleh melakukan mukjizat dalam kehidupan cinta anda terutamanya jika ia dilakukan oleh kedua-dua anda dan anda soulmate.

Tips: Jika anda ingin menambah lebih ajaib untuk proses meditasi anda boleh menggunakan lilin dan kayu Kemenyan untuk. Berhati-hati cahaya lilin dan kayu Kemenyan sebelum memulakan latihan dan memadamkan mereka apabila anda telah selesai. Anda boleh melihat pada api lilin semasa cuba Usir fikiran distractive. Batang Kemenyan akan mengisi Ruang anda dengan roh-roh dan entiti-entiti yang tidak terkira banyaknya.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *