Bebas fikiran untuk ketenangan jiwa dan kesihatan yang baik

Bebas fikiran untuk ketenangan jiwa dan kesihatan yang baik

Kewujudan institusi keluarga dalam konsumerisme dalam alaf yang ketiga meletakkan kepentingan yang begitu banyak kewujudan pemikiran, perkara ini yang menggubah kesedaran kami. Apabila (atau jika) fikiran yang dwells dalam hal, akan sentiasa ada kehadiran ketakutan, tekanan, kebimbangan kerana intipati di dunia yang penting ialah usaha untuk Keselamatan bahan, suapan dan on Permanance. Bilakah kita akan dipanggil untuk melakukan (atau membuat atau mengatakan) sesuatu, kita dapat merasa penggera, kecewa dan dan bermasalah.

Itulah yang tidak membuat untuk kehidupan yang sihat atau gembira. Anda akan mahu untuk bebas daripada syarat-syarat seperti itu, dan mendapatkan ketenangan dan kebahagiaan. Ini adalah di mana meditasi datang bersama-sama sebagai satu-satunya perkara yang berguna.

Meditasi ditakrifkan sebagai mengosongkan kesedaran mana-mana dan semua kandungan anda. Apabila ia berlaku, minda anda menjadi tenang dan damai. Apabila fikiran anda menenangkan, anda akan mendapat tenaga untuk dapat membezakan realiti dari ilusi.

Kesedaran yang bijak apa itu wujud dan berlaku di sekitar kita, dan idea-idea kami dan fantasi, terlalu. Dalam erti kata lain, kesedaran merujuk kepada kesedaran diri.

Sisi keindahan alam semula jadi mempengaruhi kita dan kita akan disentuh. Kecantikan mereka menyentuh kita kerana Persatuan awal dengan keindahan yang semulajadi. Akuan itu wujud kerana ada sebuah persatuan yang sebelumnya.

Seumur hidup memberikan kita pelbagai pertemuan dan Tafsiran itu, dalam masa, menentukan siapa diri kita. Kita menjadi segala-galanya yang kita telah mengalami dan ditunjukkan di atas.

Setiap orang akan melalui pelbagai pengalaman dan minda mahukan lebih dan lebih pengalaman, serta lain-lain rangka kerja, dimensi lain. Pertemuan yang sempit dalam hidup boleh menjadi kusam dan inane, kemudian fikiran pergi selepas kesedaran tidak berkesudahan penuh.

Meditasi adalah suatu keadaan mental di mana terdapat ketiadaan pengalaman, masa, masa lalu, masa depan dan idea sendiri. Dalam keadaan ini, yearning apa-apa adalah tidak hadir, serta bercita-cita untuk rasa kestabilan atau kegembiraan kerana ini akan berlaku di masa hadapan dan kemudian terikat dengan masa. Oleh itu pemikiran ini adalah dihadkan oleh konsep masa, anda perlu buang untuk mencapai keadaan yang di luar masa. Dalam keadaan yang tidak biasa.

Meditasi, oleh itu, adalah apabila minda mengandungi akan tiada, tiada keinginan, tiada konsep masa, oleh itu diri tidak lagi selain daripada segala-galanya. Anda membangunkan Kesatuan dengan segala-galanya. Kepada anda, saya, dia, ini, itu, maka akan hilang – apa-apa sekarang memisahkan anda daripada persekitaran anda.

Apabila meditasi dilakukan bersama-sama dengan asanas Yoga yang pelbagai, anda akan dapat mencari pautan langsung dan sensitiviti terhadap apa yang ada dan sebuah persepsi yang jelas tentang kejadian dalam sekarang.

Yogic asanas gemburkan sehingga badan dalam membuat pergerakan yang licin dan khasiat darah dan mengepam keluar toksin manakala meditasi yang melepaskan dari kesedaran anda semua warna lepas pertemuan, keinginan untuk orang-orang yang akan datang dan rasa anda sendiri. Gabungan yang yogic dan teknik-teknik meditasi Kosongkan anda semua ini.

Sistem penyaluran ini membuka kesedaran anda untuk mendapatkan keamanan, ketenangan dan kekayaan. Anda pergi dari keadaan huru-hara dan penderitaan kepada keadaan kebebasan.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *