Bangunan tanjakan kerusi roda yang selamat

Bangunan tanjakan kerusi roda yang selamat

Keperluan untuk pengubahsuaian rumah individu dan businessess untuk accomodidate akses kerusi roda meningkatkan sebagai umur bayi boomers. Konsep penuaan di tempat yang membolehkan untuk pengubahsuaian rumah warga tua di mana untuk memastikan bahawa mereka boleh tinggal di rumah lagi. Apabila yang benar perlu untuk hidup bantuan boleh diadakan di bay untuk tahun akan datang kita harus berusaha untuk membuat jenis peruntukan ini. Ia membolehkan kami warga tua untuk usia lebih selesa, tinggal di rumah masing-masing dan bebas lagi.

Satu primarcy kebimbangan adalah menambah kerusi roda tanjakan memberi akses yang selamat, bukan sahaja untuk kerusi roda tersebut dalam tetapi orang-orang yang menjaga mereka. Walau bagaimanapun, walaupun ia mungkin menggoda di luar sana dan membina tanjakan untuk tersayang terdapat perkara-perkara yang anda harus mempertimbangkan terlebih dahulu.

Pertama, mengiktiraf bahawa membuang dua papan atas tanah pada mencondong tidak memadai. Ia adalah semata-mata terlalu cenderung untuk berehat dan terlalu sukar untuk manuever. Yang terbaik, ini adalah urusan yang sementara. Sebaliknya, mencari apa yang anda perlu tahu tentang bangunan tanjakan kerusi roda yang sepatutnya atau telah datang yang profesional dan melakukannya untuk anda.

Jelas sekali, keputusan pertama yang anda perlu membuat adalah apa bahan yang boleh digunakan untuk susur anda. Dua pilihan utama kebimbangan logam kerusi roda modular tanjakan, tanjakan konkrit atau kayu tanjakan.

Tanjakan logam yang telah dibuat boleh dipasang agak mudah dan boleh berpindah jauh lebih mudah daripada tanjakan kayu. Tanjakan konkrit akan easist apabila rumah pertama yang dibina dan lambo yang dicurahkan. Kayu adalah penyelesaian yang berpatutan dan cepat, tetapi keperluan pemeliharaan malar atau diganti setiap beberapa tahun

Apa-apa bahan yang anda memilih keperluan pertama adalah untuk memastikan bahawa menularnya tidak terlalu curam. Jika kerusi roda mungkin Petua ke belakang. Anda juga mungkin mendapati ia adalah terlalu sukar untuk mengawal apabila bergerak menyusuri susur di kedua-dua penunggang dan sesiapa sahaja yang membantu mereka.

Rule of thumb ialah satu inci dari incline satu kaki susur. Kes di titik, langkah-langkah Penyambut yang membawa ke dalam rumah yang biasanya adalah 24 inci dari tanah. Matematik kemudiannya menunjukkan bahawa susur tersebut hendaklah sekurang-kurangnya 24 kaki panjang, kenaikan hanya satu inci setiap kaki dari tanah untuk pendaratan.

Banyak menghabiskan banyak masa berfikir tentang kebangkitan, menularnya dan panjang susur tersebut dan mengabaikan untuk mempertimbangkan lebar. Tanjakan kerusi roda yang selesa harus menjadi tiga kaki lebar.Ini adalah bilik cukup untuk menampung kerusi itu sendiri dan tidak banyak yang lain.

Demi keselamatan di gaurds roda perlu dimasukkan ke dalam rancangan anda. Tambah satu oleh pengawal roda dua inci tinggi akan memastikan roda di dalam linkungan yang dibenarkan di susur dan menjauhkan mereka dari jatuh dari tepi. Di samping itu rel tangan juga membantu menyediakan persekitaran yang lebih selamat.

Anda juga akan mahu untuk pastikan anda susur siap mempunyai beberapa bentuk permukaan non-slip untuk cuaca hujan atau berais.Kerja-kerja luaran permaidani baik untuk ini, atau Pasir di varnis yang digunakan pada kayu tanjakan. Ini memberikan lebih banyak daya tarikan.

Dengan konsep-konsep tersebut dalam fikiran anda akan dapat membina susur kerusi roda yang selamat untuk semua orang serta keperluan utilitarian.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *