Bagaimanakah keberkesanan adalah Diet Sacred Heart dan lain-lain Diet Fad?

Bagaimanakah keberkesanan adalah Diet Sacred Heart dan lain-lain Diet Fad?

Dalam beberapa tahun yang lepas, telah banyak Diet “melampau” atau “trend”. Beberapa bilik mempunyai dieter yang makan lemak sedikit protein tiada, atau tidak langsung, atau hampir tiada karbohidrat. Salah satu daripadanya adalah Diet sup kubis, atau suci hati Diet. Satu lagi spinoff ini adalah Diet sup keajaiban TJ.

Apakah Diet sup kubis, betul-betul? Baik, Wikipedia memberikan kepada anda secara ringkas:

“Diet sup kubis adalah diet kehilangan berat badan yang radikal yang direka berat penggunaan sup kubis rendah kalori dalam masa tujuh hari. Ia secara amnya dianggap fad diet, kerana ia direka untuk penurunan berat badan jangka pendek dan memerlukan sebarang komitmen jangka panjang. Ia telah memberi ilham kepada beberapa salinan-kucing yang berasaskan sekitar prinsip-prinsip yang sama.

“Niat dituntut diet yang biasa adalah untuk lose 10 pounds (4.5 kg) berat badan dalam seminggu, walaupun pakar-pakar pemakanan menunjukkan bahawa ia adalah hampir mustahil untuk kehilangan lemak yang banyak dalam masa satu minggu. Ini telah memberi kepercayaan kepada tuntutan-tuntutan yang lebih berat yang hilang adalah air.

“Atas beberapa dokumen asal yang menyebut diet, ia adalah dituntut diet direka untuk pesakit-pesakit pembedahan jantung yang gemuk, jadi mereka boleh menurunkan berat badan dengan cepat dan oleh itu adalah lebih rendah risiko komplikasi semasa pembedahan. Walau bagaimanapun, tuntutan ini kekal tidak dikenal pasti.”

Ianya hanya seperti itu dengan kebanyakan Diet “melampau” atau trend. Seseorang dalam diet seperti ini diminta untuk mengelakkan keseluruhan kategori makanan untuk hari akhir. Ini adalah masalah diet sup kubis yang asal.

Sebagai contoh, pada 4 hari Diet itu, dieter boleh makan banyak sup kerana dia mahu – dan selebihnya pada hari pengambilan kalori “sehingga 8 pisang dan sebanyak skimmed susu yang anda suka.” Wikipedia Bahasa Melayu juga memberikan anda resipi sup kubis itu sendiri. Resipi ini adalah kebanyakannya kubis, herba dan tomato dalam tin.

Bagaimana diet jenis ini boleh sihat? Itu hanya tidak cukup protein, dan ada banyak sodium tiada juga. Badan manusia memerlukan protein, dan kita perlukan karbohidrat, serta pengambilan yang mencukupi dari setiap Kumpulan makanan setiap hari. Kebanyakan rakyat Amerika perlu mengurangkan pengambilan sodium mereka juga.

Kurangkan nutrien penting menjadikan badan mengalirkan air dan pergi ke mod “mendinding”. Ini adalah apabila metabolisma badan cuba menyelamatkan dirinya dari kebuluran, jadi ia memperlahankan secara drastik untuk menggunakan kalori kurang. Satu lagi masalah adalah bahawa Kurangkan kebanyakan protein daripada diet seseorang boleh menyebabkan badan mula metabolis lean sendiri jisim otot.

Adakah ini apa yang mahu dieter? Tidak, sudah tentu tidak. Dieter ingin mengurangkan lemak sudah tentu, mengekalkan metabolisme yang berjalan dengan cepat dan membina lean jisim otot. Dan untuk kesihatan jangka panjang, badan manusia perlu mengekalkan diet sihat, berbeza-beza juga.

Ibu yang baru ingin mengurangkan lemak di perut selepas bersalin beliau, atau seseorang yang sangat berat badan berlebihan atau obes, atau mungkin akan terdorong untuk menggunakan salah satu daripada diet fad untuk mendapat hasil yang cepat. Idea yang terbaik, Walau bagaimanapun, adalah untuk memberi tumpuan kepada kecergasan jangka panjang, dan fad diet tidak membantu dengan itu semua.

Untuk keputusan yang terbaik dalam Kesihatan jangka panjang serta kehilangan lemak, diet perlu Jauhkan diri anda daripada mana-mana diet fad sebagai semua pil berat yang terus datang di pasaran. Diet perlu waras, walaupun itu mungkin bermakna kemajuan yang agak perlahan. Mereka perlu makan buah-buahan yang mentah dan sayur-sayuran sebagai makanan ringan yang diproses dan lain-lain makanan diproses; meningkatkan pengambilan air mereka dan jisim otot menggunakan senaman dan berat fokus latihan untuk meningkatkan tanpa lemak.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *