Bagaimana untuk merawat jerawat semasa menopaus

Bagaimana untuk merawat jerawat semasa menopaus

Jerawat menopaus adalah yang merisaukan tetapi tekanan yang sebenar untuk wanita yang lebih tua. Bermulanya jerawat adalah disebabkan oleh tahap hormon yang berubah-ubah yang wanita mengalami fasa ini kehidupan mereka. Turun naik paras estrogen dan progesteron menyebabkan kesan yang membuat beberapa perubahan di dalam kulit yang membuat jerawat kerap gejala menopaus.
Wanita melalui banyak perubahan dalam tempoh menopaus disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon yang ketara, yang boleh menghasilkan perubahan pada kulit anda. Ia boleh mendapatkan kering dan kekurangan kolagen yang menghasilkan kedutan. Ia juga boleh meningkatkan pengeluaran sebum (minyak muka) yang menghasilkan jerawat. Selain itu, keputusan ini boleh bergabung untuk membuat satu kebimbangan serta parut jerawat. Perkara itu adalah bagaimana untuk merawat jerawat dewasa dan jawapannya adalah untuk membuat beberapa perubahan kepada gaya hidup anda dan kulit rutin penjagaan, penilaian pemakanan, pengambilan air, gaya hidup yang aktif dan Rejimen penjagaan kulit anda.
Pencegahan jerawat bermula dengan menilai diet anda. Pengambilan gula yang tinggi boleh meningkatkan tahap insulin dan testosteron yang menghasilkan jerawat. Juga, pastikan anda mendapat banyak vitamin A, B, dan C menggalakkan kulit yang sihat. Kesihatan umum serta juga kesihatan kulit anda, membendung pengambilan lemak dan karbohidrat dan makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran, menghalang dari makanan diproses seberapa banyak yang mungkin.
Rawatan jerawat
Ianya juga penting untuk terkelupas. Pengeluaran sebum yang tinggi menyebabkan kulit berminyak dan membina sehingga kulit mati sel-sel, oleh itu adalah penting untuk panik dengan produk-produk yang ringan. Ianya tidak perlu untuk menggunakan Formula yang sukar yang akan merengsakan kulit anda sudah terdedah. Sebuah belukar semulajadi garam atau gula boleh membuang sel-sel kulit mati dan sekatan liang-liang.
Satu lagi petua yang sangat penting untuk merawat menopaus jerawat adalah untuk minum air! Disarankan bahawa anda minum lapan cawan setiap hari. Ini akan menghapuskan kekotoran yang membawa kepada jerawat.
Senaman ini juga sangat penting untuk kesihatan anda dan terutamanya untuk kulit anda semasa fasa menopaus. Ia akan membantu walaupun tahap hormon dan mengurangkan tekanan serta peredaran yang baik, di mana kesemuanya adalah berguna untuk kulit.
Akhirnya, anda harus menjauhkan diri dari solek berat dan krim pelembap dan menumpukan rutin anda sekitar penjagaan kulit semula jadi. Produk penjagaan kulit yang sesuai seperti dewasa jerawat krim dan krim jeragat adalah penting untuk merawat jerawat yang sedia ada dan mengelakkan masa depan jerawat dan parut.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *