Bagaimana untuk menjawab telefon secara berkesan – panggilan tugas Pembantu Perubatan

Bagaimana untuk menjawab telefon secara berkesan – panggilan tugas Pembantu Perubatan

Salah satu tugas utama seorang Pembantu Perubatan adalah untuk bertindak sebagai Pembantu profesional perubatan. Mereka bertindak sebagai pengantara antara pesakit dan pakar perubatan. Untuk menjadi cekap dalam tugas mereka, mereka perlu belajar bagaimana untuk menjadi keberanian semasa dan bertimbang rasa dalam penyampaian mesej.

Menangani pesakit atau perubatan kakitangan dengan sesuai namanya adalah Kardinal. Ia adalah tanda acknowledge dan profesionalisme. Dipetik di bawah adalah tips yang baik mengenai cara-cara membuat dan mengambil panggilan yang merupakan salah satu tugas terpenting pembantu perubatan.

Pertama, apabila membuat panggilan, memperkenalkan diri dan menyatakan perniagaan anda. Pada permulaan panggilan, menyampaikan maksud anda. Membuat panggilan yang berbunyi “seumpama perniagaan”.

Kedua, cuba gunakan biasa anda atau purata nada suara anda. Dengan cara ini, anda akan merasa lebih mellow dan bunyi lebih jujur.

Ketiga, elakkan menjerit. Ia memberi tanggapan negatif bahawa anda adalah kebutuhannya dan Syarikat anda mewakili yang tidak profesional.

Keempat, menjadi jelas dan ringkas. Elakkan ayat-ayat yang panjang dan fasih dan perkataan-perkataan yang terlalu sukar untuk mentafsirkan. Tahu bahawa anda akan berbicara dengan orang dan tidak dalam wikipedia atau dalam kamus. Juga, tidak bertimbang rasa. Anda akan berhadapan dengan seorang pekerja penjagaan kesihatan yang rajin dan orang sakit yang tidak mempunyai masa untuk panggilan berbelit. Cuba menjawab soalan dari orang yang dengan jelas dan tanpa kebimbangan. Penggunaan perkataan slanga tidak rhetoric yang profesional.

Kelima, Makan sambil bercakap adalah satu tabiat yang buruk. Suara anda akan mengubah dan kata-kata anda kedengaran tidak jelas. Ada satu masa yang sesuai dan tempat yang sesuai untuk minum dan makan.

Enam adalah untuk membawa Nota-nota dan pen sentiasa dan menulis mesej penting.

Menerima panggilan dari seorang pesakit atau penjagaan kesihatan pekerja adalah sebahagian daripada kewajipan pembantu perubatan. Memberi nama pada permulaan panggilan dan ucapan pemanggil adalah tanda baik profesionalisme.

Menyatakan nama anda pada mulanya menjadikan pemanggil sedar jika dia membuat kesilapan atau hak yang di dail. Mendengar good-naturedly apa orang mengatakan adalah harus. Mengulangi mesej pemanggil supaya anda mendapat mesej Nya yang betul. Jika anda menerima panggilan semasa masih bercakap kepada seseorang, menyuruh beliau sopan jika dia atau dia boleh tahan. Cuba untuk mendapatkan kembali kepada orang yang dipegang dalam masa seminit.

Apabila menerima panggilan daripada seseorang yang marah tidak menjerit kembali. Namun, anda perlu menunjukkan rasa hormat anda. Jangan tunjuk bahawa anda akan jengkel atau lain bahawa panggilan akan menjadi satu yang panjang dan menyakitkan. Mengatakan beberapa kata-kata hantar yang akan menenangkan dia atau dia turun. Pastikan anda tidak menaikkan suara anda pada bila-bila masa. Mempertimbangkan bahawa anda berurusan dengan orang perubatan letih atau orang sakit yang boleh hilang baran mereka bila-bila masa jadi bersabar dan lebih baik. Jangan mudah terpedaya dengan apa-apa. Elakkan bercakap dengan kawan, Makan dan minum semasa membuat dan mengambil panggilan telefon.

Membuat rekod semua panggilan telefon yang anda dan sebab mengapa anda membuat mereka. Dengan cara yang sama dan semua panggilan telefon yang anda menerima mesej yang dengannya, dengan cara ini anda tidak akan lupa apa yang anda harus lakukan dalam memberi respon kepada mesej tersebut. Oleh itu anda melindungi pesakit, perubatan orang dan diri anda dan kebanyakan anda memberi kepentingan kepada mesej yang anda terima dan orang yang memberi.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *