Bagaimana untuk mengurangkan kembung dan Gas?

Bagaimana untuk mengurangkan kembung dan Gas?

Juga, dikenali sebagai gas, adalah suatu keadaan gas berlebihan dalam terusan alimentary. Senak dan gas boleh disebabkan oleh tabiat makan yang miskin, ketegangan emosi, alahan makanan, ketidakseimbangan asid dalam perut atau enzim pencernaan, dan ramai yang lain menyebabkan.

Separuh daripada penduduk dunia membangun gas dan kekejangan selepas minum susu kerana mereka kekurangan enzim dalam usus yang perlu memecahkan dua gula susu yang dipanggil laktosa. Jika laktosa tidak diserap dalam saluran usus di atas, bakteria penapaian ia di dalam usus untuk melepaskan gas.

Asid hidroklorik betaine akan membantu menghadamkan makanan berlebihan yang sistem penghadaman anda tidak boleh mengendalikan sendiri dan membantu melegakan gas, kembung dan perut untuk marah. Orang-orang yang lebih tua terutamanya adalah rendah dalam asid ini amat perlu. Mengambil masa 1-2 tablet dengan mana-mana makanan yang besar. Enzim pankreas juga akan membantu.

Air berkarbonat menggalakkan belching untuk melegakan gas.
Saderi benih Chew (tetapi tidak menelan) sudu teh biji. Remedi ini sepatutnya memberi kelegaan yang pantas.
Jintan hitam membantu memperbaiki sistem penghadaman dan membantu membuang terperangkap gas dalam saluran penghadaman. Membuat teh oleh mencurah secawan air mendidih lebih 1-2 sudu teh herba Kering; perlindungan; curam selama lima belas minit; terikan. Ubat ini adalah baik untuk bayi yang mempunyai kolik, terlalu. Memberi bayi 1/4 cawan teh cair dengan amaun yang sama dengan air dalam botol sebelum makan setiap.
Halia – Campurkan satu sudu teh halia parut segar dengan satu sudu teh jus limau; mengambil dengan serta-merta selepas makan.
Chamomile membantu memperbaiki sistem penghadaman dan membantu membuang terperangkap gas dalam saluran penghadaman. Membuat teh oleh mencurah secawan air mendidih lebih 1-2 sudu teh herba Kering; perlindungan; curam selama lima belas minit; terikan. Ubat ini adalah baik untuk bayi yang mempunyai kolik, terlalu. Memberi bayi 1/4 cawan teh cair dengan amaun yang sama dengan air dalam botol sebelum makan setiap.
Arang teraktif akan mengikat kepada gas. Mengambil dua tablet sebelum dan selepas makan. Tidak mengambil ubat-ubatan, makanan tambahan lain, atau pil kawalan kelahiran, kerana ia sedang direncanakan untuk mereka, terlalu. Jangan gunakan secara jangka panjang, hanya untuk melegakan sementara.
Grind kering 1 sudu teh lada, 1 sudu teh halia kering dan 1 sudu teh biji buah pelaga hijau. Tambah 1/2 sudu teh campuran ini untuk air dan minum selepas 1 jam selepas makan.
Mengunyah pudina berperanan sebagai rawatan utama ubat kentut yang berkesan, kerana ia mengandungi mentol, contohnya yang membantu dalam merawat masalah kembung. Pudina yang mengandungi mentol, contohnya yang melegakan otot-otot penghadaman. Ia membantu dalam merawat kembung, sakit perut dan kembung yang mengiringi gas. Minyak pudina yang digabungkan dengan minyak caraway telah digunakan sejak zaman untuk merawat ketidakselesaan abdomen yang disebabkan oleh kembung.
Gas atau kembung boleh setakat hebat yang akan dipulihkan pada rumah yang menggunakan penawar dapur.
Campurkan 2 sudu teh brendi dengan secawan air suam dan minum ini sebelum pergi ke katil.
Penurunan minyak satu sudu teh madu diambil dengan serta-merta selepas makan dill harus membantu.
Satu lagi remedi yang bekerja untuk gas adalah satu atau dua sudu besar apple cidervinegar sebelum tidur.
Antasid yang mengandungi simethicone, ejen berbuih yang menyertai gas buih dalam perut supaya gas adalah lebih mudah burped kaki.
Diet tinggi serat — sama ada gentian dari makanan (buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin) atau tambahan (Metamucil jenis produk), cuba memotong kembali agak pengambilan serat anda. Juga, pastikan anda minum banyak air untuk membantu dalam penghadaman.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *