Adakah anda mahu mendapatkan perenang lelaki kompetitif di badan?

Adakah anda mahu mendapatkan perenang lelaki kompetitif di badan?

Anda sentiasa dikagumi badan lelaki perenang profesional. Bahu perenang yang tapers ke bawah yang luas itu untuk pinggang dalam bentuk V yang indah dan tidak lagi seksi dalam enam pek abs dan juga tona otot lengan yang cukup mengagumkan, tidak mereka?

Alasan mengapa perenang lelaki badan jadi seksi adalah kerana mereka mempunyai nisbah lemak badan yang rendah supaya otot-otot mereka serta tona dapat dilihat dan tidak dilindungi oleh terlalu banyak lemak badan. Walaupun rendah lemak badan, perenang badan nisbah lemak tidak serendah pembina badan profesional semasa pertandingan badan-badan yang mempunyai urat-urat yang meletakkan keluar dengan definisi trek Keretapi ripped. Badan perenang yang ditakrifkan sebagai tahap otot yang tinggi dengan kekurangan pukal oleh Wisegeek dan merupakan satu bentuk badan menarik serata dunia.

Jadi soalan yang anda mungkin akan meminta renang berapa banyak anda perlukan untuk mendapatkan badan yang perenang, betul? Jawapannya tidak ada, jika anda mahu dan tahu bagaimana untuk. Terkejut?

Ini adalah kerana renang banyak bukanlah cara yang paling berkesan untuk mendapatkan bodyshape seorang perenang. Ouch, satu lagi mengejutkan eh? Ya, renang yang hebat kardio vaskular rendah kesan senaman, tetapi ia tidak akan membina perenang Olimpik otot fizikal. Ini adalah kerana daya ketahanan air adalah terlalu rendah untuk menjadi berkesan dalam membina otot.

Oleh itu cara terbaik untuk membina badan yang perenang itu, meneka apa? Latihan berat badan. Tidak apa-apa latihan berat badan, tetapi latihan yang khusus untuk anda mendapatkan tubuh seorang perenang. Ini perlu digabungkan dengan selang latihan kardio senaman untuk Kurangkan lemak badan dan untuk mendapatkan rupa badan keras tanpa lemak.

Jadi berapa lama waktu yang diperlukan untuk anda membina perenang tersebut? Baik, yang bergantung kepada tahap kecergasan semasa dan fizikal anda keadaan pada masa ini. Untuk mereka yang rendah lemak badan dan mempunyai kecenderungan genetik yang baik, ia boleh menjadi serendah 12 minggu. Ia akan mengambil anak laki-laki yang lebih lama untuk anda jika anda mempunyai lemak badan yang tinggi atau hardgainer yang. Sekali lagi, Terdapat juga faktor-faktor lain yang terlibat seperti ketersediaan anda untuk bersenam dengan kerap, mampu untuk mempunyai pemakanan yang baik dan tabiat gaya hidup anda.

Secara purata, anda boleh lihat hasil yang lebih cepat jika anda bersenam dengan betul ditambah dengan pemakanan yang betul. Ya, perenang profesional makan banyak. Michael Phelps pernah berkata dia makan 12,000 kalori sehari. Walau bagaimanapun, anda tidak untuk perenang Olimpik seperti dia yang swims dan senaman 5 atau lebih jam sehari. Jadi tidak makan sebanyak sebagai perenang profesional tetapi hanya cukup untuk anda untuk mendapatkan bodyshape yang anda kehendaki.

Menggunakan latihan rintangan berat untuk membina otot dan kardiovaskular berintensiti tinggi selang latihan untuk mengurangkan lemak badan bukanlah sesuatu yang baru dan semua pelatih peribadi yang bertauliah dapat merancang satu program yang baik untuk anda. Plus kemajuan moden dalam pemakanan, anda harus mampu untuk bodyshape diingini anda lebih cepat daripada kemudian. Jadi pelan latihan dan pemakanan dengan objektif jelas untuk mendapatkan penginapan perenang yang fizikal dan pembina badan yang anda dan anda akan mendapat membina perenang terpuji.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *