5 Cara-cara untuk mendapatkan lebih banyak klorofil dalam Diet anda

5 Cara-cara untuk mendapatkan lebih banyak klorofil dalam Diet anda

Artikel ini akan membantu anda belajar penting sayur-sayuran hijau dan wheatgrass jus maklumat untuk meningkatkan penggunaan klorofil anda. Klorofil adalah satu “photoreceptor” kompaun ditemui di semua tumbuh-tumbuhan hijau, yang membantu mereka menukar cahaya matahari kepada tenaga. Ianya lebih banyak dalam beberapa tumbuhan hijau daripada pada orang lain.

Klorofil berpotensi membantu mengurangkan kerosakan kepada DNA oleh bahan-bahan karsinogenik dan toksin. Ini bermakna ia memegang janji untuk pencegahan kanser. Penyelidikan peringkat awal sedang dilaksanakan penggunaan klorofil dalam mencegah pelbagai jenis kanser, termasuk kanser hati, kulit dan usus besar.

Ia juga dipercayai berpotensi meningkatkan tindak balas sistem imun. Sesetengah orang percaya bahawa apabila diambil secara dalaman ini juga membantu mengurangkan bau badan.

Berikut adalah idea-idea yang lima untuk mengambil lebih banyak klorofil:

1. Tahu anda makanan yang kaya dengan klorofil.

Makanan yang tinggi dalam klorofil termasuk asparagus, lada loceng, brokoli, Brussels kecambah hijau kubis, Kai LAN, kacang hijau, kacang pis hijau, kale, sayur, salad (terutama yang warna gelap), hijau bersarapan pagi, pasli, sayur-sayuran laut, bayam, Swiss chard, turnip hijau dan wheatgrass. Mencari cara-cara baru untuk memasukkan makanan ini ke dalam diet anda, sama ada dengan jus, penyediaan dalam resepi makanan mentah atau jus.

2. Mempertimbangkan tambahan klorofil.

Jika anda berada pada risiko kanser atau terdedah kepada toksin yang banyak, atau anda tidak mengambil sayur-sayuran kaya dengan klorofil yang banyak, anda mungkin mengambil suplemen klorofil. Mereka adalah dalam talian dan tersedia dalam bentuk cecair atau pil dari kedai-kedai makanan kesihatan. Sesetengah wheatgrass jus maklumat tapak juga menjual klorofil atau suplemen wheatgrass.

3. Jus wheatgrass.

Wheatgrass adalah sumber klorofil yang mujarab dan selamat. Ia boleh juiced menggunakan hanya pemerah masticating. Wheatgrass adalah mudah berkembang di rumah dan dituai pada anda lapang jus. Hanya sejumlah kecil jus dimakan pada satu masa, dan temu juicing bersumpah dengan kuasa untuk meningkatkan kesihatan dan kecergasan. Untuk lebih banyak wheatgrass jus maklumat, mencari laman web atau buku-buku yang khusus untuk topik ini.

5. Menggabungkan sayur-sayuran yang kaya dengan klorofil ke dalam jus buah-buahan anda.

Jika anda tidak suka rasa jus sayur-sayuran yang tulen, cuba menambah jumlah sayur-sayuran yang kaya dengan klorofil yang kecil jus buah-buahan segar anda. Bayam dan kale yang lazat apabila digabungkan dengan jus epal (dan, secara pilihan, sedikit halia). Pasli mudah ditambah jus yang banyak, termasuk jus tembikai. Kubis jus boleh digabungkan dengan jus citrus atau epal. Sayur menyumbang tendangan pedas buah-buahan atau jus sayur-sayuran.

6. Tambah sayur-sayuran mentah untuk resipi kegemaran anda.

Banyak sayur-sayuran mentah, kaya dengan klorofil mudah digabungkan ke dalam resipi yang lazat. Kale boleh berubah menjadi salad yang menyenangkan apabila digabungkan dengan epal yang dicincang, bawang putih dan jus limau nipis, kacang garbanzo. Katil bayam mentah boleh ditambah dengan satu broiled filet ikan salmon. Mentah brokoli boleh menjadi salad yang apabila digabungkan dengan nasi coklat Panas, minyak zaitun dan cuka yang balsamic. Sayur-sayuran hijau yang mentah mengandungi bukan sahaja klorofil tetapi lain indah enzim dan fitokimia yang boleh membantu mencegah kanser dan penyakit jantung, antara syarat-syarat lain.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *